IKEA Jepun tawar pangsapuri kecil siap berperab0t penuh di T0ky0 dengan sewa serendah RM4 sebulan

Nampaknya syarikat perab0t Sweden paling terkenal di dunia, IKEA tidak berpuas hati dengan hanya membuat perab0t mampu milik bertaraf dunia tetapi juga merancang untuk menceburi pern1agaan hartanah.

IKEA Jepun kini menjadi tuan tanah di Jepun dengan memperkenalkan pangsapuri kecil berukuran 10 meter persegi atau 107 kaki persegi di T0kyo yang akan disewakan oleh syarikat itu.

IKEA Japan

Bukan sahaja pangsapuri kecil T0kyo di daerah Shinjuku itu dilengkapi dengan perab0t dan aksesori IKEA tetapi ia juga akan disewakan pada h4rga hanya 99 yen atau lebih kurang RM4 sebulan.

IKEA Japan

CNN Business melap0rkan buat pada masa ini hanya terdapat satu unit yang tersedia dan syar1kat itu kini menerima permoh0nan daripada bakal penyewa yang mesti berusia 20 tahun ke atas.

IKEA Japan

IKEA Jepun menambah pem0hon yang berminat mempunyai masa sehingga 3 Disember 2021 untuk menyerahkan perm0honan bagi berpeluang menyewa pangsapuri kecil itu.

IKEA Japan

Menurut laman web IKEA Japan, un1t pangsapuri itu dikenali ‘Tiny Homes’ dan ia akan disewakan dengan pajakan sehingga 15 Januari 2023. Oleh kerana penyewa bertuah hanya membay4r sewa pangsapuri c0mel ini dengan hanya RM4 sebulan, maka b1l utilitinya perlulah dibay4r sendiri.

IKEA Japan

Di laman web IKEA Jepun, p1hak mereka berkata walaupun sepuluh meter persegi itu tidaklah seperti memerlukan tug4s yang banyak, namun mereka telah bekerja keras berfikir untuk memanfaatkan sepenuhnya ruang yang ada. Syar1kat itu menghuraikan lebih lanjut:

“Salah satu kunci ialah memanfaatkan ruang menegak dengan baik…Dengan menguasai bilik secara tiga dimensi, kemungkinan baharu terbuka dalam ruang yang terhad.”

Tonton video di bawah:

>

Sumber : Erabaru

Leave a Comment