Lebih 60 ek0r ayam m4ti ‘terkejvt’ gara-gara muzik kuat ketika majlis perkahwinan, penternak minta pamp4san daripada jiran

SEBAGAIMANA yang ramai sedia maklum, majlis perkahwinan di Ind1a tidak lengkap tanpa muzik dan tarian.

Walaupun muzik yang rancak dan kuat membuatkan para tetamu terhibur, namun ia dalam masa yang sama menjadi g4ngguan kepada p1hak lain.

Dalam satu ins1den yang jarang-jarang berlaku, seorang penternak mend4kwa 63 daripada ayamnya m4ti akibat muzik yang kuat dimainkan semasa majlis perkahwinan jirannya.

Ins1den itu dilap0rkan di daerah Balasore Odisha, di mana pemilik ladang ayam, Ranjit Parida mend4kwa lebih 60 ek0r ayam di ladangnya m4ti akibat ser4ngan j4ntung, berpunca daripada muzik kuat yang dipasang sewaktu majlis perkahwinan berlangsung di kampungnya.

Malah majlis tersebut juga ‘diserikan’ dengan letvpan kuat mercvn.

Parida malah mendapatkan pandangan d0kt0r haiwan tempatan, dan dia berkata bunyi yang kuat itu telah menyebabkan ayam-ayam berkenaan terkejvt.

Penternak tersebut kemudian meminta pamp4san daripada jirannya.

Bagaimanapun, jirannya enggan berbuat demikian dan menyifatkan dakw4annya tidak berasas.

Parida kini telah membuat lap0ran di balai p0lis dan perkara itu sedang dis1as4t. – India.com

Sumber : mStar

dalam perkembangan lain,

Lelaki d4kwa CC TV rumahnya berjaya rakam penampakan ‘h4ntu anjing’

Jake DeMarco mend4kwa anj1ng peliharaannya, Ryder bermain dengan ‘h4ntu anj1ng’ (dalam bulatan) di laman belakang rumahnya.

TUL4R di media s0s1al sebuah klip vide0 memaparkan penampakan ‘h4ntu anj1ng’ yang did4kwa dirakam kamera litar tertutup (CC TV).

Seorang lelaki Australia, Jake DeMarco, mend4kwa anj1ng peliharaannya, Ryder bermain dengan ‘h4ntu anj1ng’ di laman belakang rumahnya di Melbourne.

Klip tersebut dimuat naik di laman Y0uTube oleh Agensi Berita Caters dan telah menjadi tular dengan meraih jutaan tontonan.

Menerusi klip berdurasi 31 saat itu, ia memaparkan Ryder sedang mengejar seekor anj1ng putih yang kelihatan ‘lut sinar’ di laman rumah DeMarco.

Anj1ng-anj1ng itu berlari-lari di kawasan berpagar dan beberapa saat kemudian, ‘h4ntu anjing’ itu ghaib.

Jake berkata dia benar-benar terkejvt apabila melihat video tersebut menerusi CCT V.

Sebab utamanya, ini kerana halaman belakang rumahnya itu dipas4ng pagar tinggi dan berkunci.

0leh itu adalah mustah1l untuk mana-mana anj1ng mel0mpat ke melepasinya.

Netizen bagaimanapun suk4r mempercayai rakaman berkenaan kerana berpendapat mustah1l seekor anj1ng menjadi ‘h4ntu’. – Dailystar

Sumber : mStar

Leave a Comment