Lihat 0rang lain kena ‘sw4b test’, kucing ini kemudian tawarkan diri untuk jalani uji4n tersebut

Rasanya pasti ramai antara kita yang berpengalaman menjalanji uj1an sw4b c0vld-19. Mana tidaknya, v1rus tersebut masih sahaja merebak di serata dunia, ditambah lagi dengan var1an-var1an yang semakin berb4haya. Jadi, untuk mengenal pasti seseorang dij4ngkiti c0vld-19 mereka biasanya akan menjalani uj1an sw4b.

Namun bukan hanya kita yang menjalani ujian sw4b malah haiwan juga nampaknya begitu teruja untuk menjalani ujian tersebut. Buktinya, lihat sahaja gelagat lucu kucing ini yang dengan berani ‘menawarkan diri’ untuk menjalani ujian berkenaan.

M0men lucu tersebut berlaku baru-baru ini di salah sebuah universiti di Ch0ngqing, China. Pada ketika u, universiti itu mengadakan ujian penguatan as1d nukle1k (NAAT) c0vld-19 untuk pelajar dan pengajar di institusi berkenaan.

Ketika itu, seorang pelajar ternampak seekor kucing terbiar sedang mem4njat kerusi kosong di hadapan d0ktor dan duduk di situ. Pelajar itu kemudian mengambil beberapa gambar dan disusun menjadi sebuah video yang telah tular di platform media s0sial China, Sina.

Dalam vide0 itu, narat0r mengatakan bahawa pada masa itu khemah NAAT tidak begitu sibuk. Melihat keadaan itu kucing tersebut terus naik ke atas kerusi yang kosong. Kucing itu kemudian memandang ke arah pegawa1 kes1hatan yang memakai PPE.

Melihat kucing tersebut tidak mahu berganjak dari situ, pegawai kes1hatan tersebut kemudian mengambil kapas dan meletakkannya pada hidung si comel itu. Apa yang melucukan kucing itu nampaknya tidak bertindak balas bahkan membenarkan pegawa1 itu menyentuh hidungnya untuk menjalankan ‘ujian’.

Selepas menjalani ujian barulah si c0mel itu beredar. Melihat ramai orang yang menjalani ujian tersebut membuatkan dia juga mahu menjalaninya. Dia mungkin juga risau kalau-kalau dia pula yang mengh1dapi c0vld-19, jadi dia mahu memastikan dia benar-benar sihat. Lagipula ujian sw4b tersebut adalah percuma dan dia tidak perlu membay4r apa-apa!

Sumber : Erabaru

Leave a Comment