Berbasikal ke h0spital ketika mula alami k0ntraksi, ahli parlimen New Zealand selamat bers4lin sejam kemudian

SE0RANG ahli parlimen New Zealand menjadi tajuk berita antarabangsa selepas dia berbasikal ke h0spital untuk melahirkan bay1, pada Ahad.

Menerusi catatan di media s0sialnya, Julie Anne Genter menunggang basikalnya pada awal pagi Ahad dan menuju ke h0spital ketika dia mula mengalami sak1t hendak bersalin.

Genter tiba di h0spital dengan selamat dan melahirkan seorang bay1 perempuan yang sihat, sejam kemudian.

Genter yang merupakan seorang penyokong sukan berbasikal, menulis di dalam perk0ngsian di Instagram bahawa dia sama sekali tidak berniat untuk berbasikal ketika mahu melahirkan bay1.

Jelas ahli parlimen yang berusia 41 tahun itu, sebaliknya ins1den tersebut berlaku secara sp0ntan.

Genter memberitahu bahawa k0ntraksinya ‘tidak begitu tervk’ pada peringkat awal.

Bagaimanapun, k0ntraksi semakin kuat apabila dia tiba di hospital kira-kira 10 minit kemudian.

“Pada pukul 3.04 pagi ini, kami mengalu-alukan ahli keluarga terbaru. Saya benar-benar tidak merancang untuk berbasikal semasa bersal1n, tetapi ia akhirnya berlaku,” tulisnya.

Menerusi perk0ngsian di laman Instagram beberapa jam kemudian, Genter turut memuat naik gambar suami dan bay1nya. – India.com

Sumber : mStar

dalam perkembangan lain,

Penumpang beri susv badan pada kucing di atas kapal terbang

Penumpang beri svsu badan pada kucing di atas kapal terbang. (Gambar : File)

PENUMPANG dalam penerbangan ke Atlanta, Amerika Syarikat, dikejvtkan dengan tindakan seorang wanita memberi susv badan kepada kucingnya.

Ins1den itu dilap0rkan berlaku dalam penerbangan Delta Air DL1360 ke Atlanta.

Tangkap layar gambar mesej yang diterima melalui Sistem K0munikasi dan Pelaporan Pesawat yang berbunyi: “Req Redcoat bertemu AC Pax (penumpang) di (tempat duduk) 13A sedang menyusvkan kucing dan tidak mahu memasukkan kucing kembali ke dalam carriernya apabila FA (pramugari) memintanya berbuat demikian”.

Menurut Daily Star, “Req Redc0at meet” bermakna juruterbang mempunyai ahli pasukan darat Delta’s Redcoat yang akan bertemu dengan penumpang berkenaan selepas mendarat.

Mesej itu dik0ngsi di Twitter dengan kapsyen: “Seseorang baru sahaja menghantar mesej kepada saya ini… apa sebenarnya berlaku?”

Delta Airline mengetatkan per4turan mengenai haiwan di atas kapal selepas terdapat peningkatan sehingga 84 peratus dalam ins1den yang melibatkan haiwan sokongan em0si.

Maj0riti kejadian ini melibatkan haiwan yang berkelakuan tidak baik.

Anj1ng dan kucing kecil dibenarkan dalam penerbangan Delta tetapi mesti kekal dalam carrier dan di bawah tempat duduk di hadapan sepanjang penerbangan.

Haiwan sokongan em0si telah terbukti memberikan kelegaan kepada orang yang mengalami masalah kes1hatan ment4l seperti PT SD, keb1mbangan dan kemurvngan. – The Sun UK

Sumber : mStar

Leave a Comment