“Thank y0u have a nice day”- Ucapan G4dis Ini Buat Pekerja B4ngladesh Men4ngis!

Siapa sangka, dengan hanya ucapan terima kasih je dapat buat seseorang bahagia. Cont0hnya, kalau kita nampak ada pekerja yang kutipkan samp4h kita dekat rumah, apa salahnya kan ucap terima kasih pada mereka?

Kadang-kadang, ada perkara yang kita anggap kecil dan tiada apa tu lah yang boleh buatkan seseorang itu rasa bahagia dan dihargai.

Jadi, bila bercakap tentang t0pik ucap terima kasih ini, satu perk0ngsian daripada seorang gad1s melalui akaun per1badinya di laman Twitter telah membuatkan banyak mata terbuka.

Melalui perk0ngsian ini, dikatakan gad1s bernama @amieliareesa ini bersama ayahnya di stesen minyak untuk menunggu sementara minyak kereta diisi. Setelah selesai, dia mengucapkan “thank y0u, have a nice day” kepada pekerja bangladesh yang memb4ntu mereka isi minyak tersebut. Tanpa dia sangka, pekerja tersebut menang1s selepas menerima ucapannya itu!

“Y0u 0rang pertama cakap thank y0u”- kata pekerja tersebut setelah ditanya kenapa dia menang1s.

Di ruangan k0men, ramai juga yang berk0ngsikan pengalaman yang sama serta mengatakan amalan berbuat baik dan berterima kasih antara sesama manusia tanpa mengira siapa adalah sangat baik.

Sumber: Twitter

Jika kita lihat, sebenarnya budaya mengucapkan terima kasih kepada sesiapa sahaja yang bekerja atau memb4ntu kita dalam apa jua keadaan, walau sekecil-kecil perkara adalah sangat baik.

Kita tak tau apa yang dialami seseorang itu, jadi mungkin dengan ucapan kita itu dapat menceriakan hari dia kan? Hilang sikit rasa pen4t bekerja tu. Dia happy, kita pun happy!

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment