Alamak, ken4 gigit! Dah depan rumah pelanggan, pengus4ha surprise delivery p4nik strawberi pada gubahan hilang separuh

MEMASTIKAN barangan yang diju4l tiba dengan selamat di tangan pelanggan adalah antara perkara yang sentiasa dititikberatkan oleh mana-mana penju4l, apatah lagi sekiranya barangan itu adalah hadiah pemberian orang lain.

Justeru, bayangkan perasaan seorang wanita yang sudah tiba di rumah penerima, tetapi buah strawberi yang diletakkan dalam gubahan tangan yang dibuatnya tiba-tiba ada bekas gig1tan dan tinggal separuh sahaja.

“Masa tu memang cu4k habis, rasa puc4t muka,” ujar Aisyah Abd Ghani, 27.

Bercakap kepada mStar, pengusaha surpr1se delivery yang mesra dipanggil Aisy itu berkata, walaupun bertiga dalam kereta ketika membuat penghantaran iaitu dia dan dua lagi anaknya, dia tidak menghadapi sebarang mas4lah untuk mengenal pasti ‘svspek’ yang mencur1 makan strawberi tersebut.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Sebelum saya sedar strawberi tu kena makan, saya ada dengar dia cakap “mmmm dap mi dap (sedap mummy sedap) tapi saya t4k sangka dia cakap sedap sebab dia tengah makan buah tu,” katanya, menceritakan mengenai telatah anak b0ngsunya Mukhsin Hasrul Nizam.

Malah dia juga mempunyai bukti yang kukuh kerana h1dung dan bibir kanak-kanak yang berusia dua tahun tujuh bulan itu juga masih merah dengan kesan strawberi yang dimakannya.

Mukhsin ‘mencur1’ makan buah strawberi yang diletakkan pada hand bouquet yang ingin dihantar ibunya kepada orang lain.

Menurut Aisy, sebelum kejadian, anaknya itu ada mengusik hand bouquet tersebut, tetapi dia memb4talkan niatnya apabila ditegur.

Namun Mukhsin ternyata gag4l mengawal diri dan cuba merasa buah yang masih baru buat dirinya itu.

“Masa tu saya memang dah parking betul-betul depan rumah cust0mer, masa tengah bersedia nak kejvtkan cust0mer saya teng0k buah strawberi tu dah terusik, dia dah makan separuh.

“Saya memang t4k perasan sebab saya fokus bawa kereta, tapi nasib baik penerima tak m4rah, saya minta maaf dan dia pun okay, siap bergurau lagi, yang 0rder pun Alhamdullilah mereka happy dapat surpr1se ayah mereka.

“Saya beritahu pasal buah tu dan minta maaf dia cakap tak kisah dan halalkan,” katanya, yang menetap di Kampung Parit Kaseh Senggarang, Johor.

Aisy sering membuat surpr1se delivery bersama dua anaknya, Mukhsin (tengah) dan Mukhlis.

Jelasnya, anaknya itu sekadar terseng1h apabila ditegur, malah sempat lagi cuba untuk ‘sab0taj’ strawberi yang lain.

“Ni sebenarnya kali kedua saya buat bouquet strawberi, jadi dia belum biasa makan sebab tu dia beria usik.

“Biasa dia akan petik buah anggur pada bouquet tu,” katanya.

Menurut Aisy dia baru sahaja memulakan pern1agaan surpr1se delivery di kawasan Senggarang dan Batu Pahat, Johor, pada awal tahun 2021.

“Sebelum ni saya t4k pernah kerja, saya belajar di Universiti Sains Malaysia, baru je habis degree tahun 2020, saya terp4ksa extend sebab lepas bersal1n Mukhsin saya disahkan meng1dap Pub1c symphys1si diast4sis yang menyebabkan saya tak boleh berjalan.

“Lepas menjalani fisi0terapi dalam lima enam bulan macam tu baru saya boleh jalan macam biasa, jadi saya sambung belajar balik, InsyaAllah bulan 12 ni saya akan k0nvo,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment