Apa k3s sarung cincin tunang di kedai makan? Lelaki ini syukur dapat bak4l isteri, keluarga mentua yang simple dan memahami

JIKA menjengah media s0sial ketika ini, boleh dikatakan agak banyak vide0 mahupun gambar yang dimuat oleh warga maya yang berk0ngsi m0men manis sewaktu majlis pertunangan mahupun perkahwinan.

Begitu juga dengan pemuda bernama Aidil Idzham Riza ini yang turut berk0ngsi detik indah sewaktu ibunya menyarungkan cincin ke jari manis wanita yang bakal menjadi suri hatinya kelak.

Namun apa yang meraih perhatian ramai, majlis pertunangan pemuda ini dan pas4ngannya begitu ‘semp0i’ kerana dilangsungkan di sebuah restoran!

Berk0ngsi kisah dengan mStar, pemuda yang senang disapa sebagai Aidil ini berkata, majlis pertunangannya yang berlangsung pada 27 November lalu sedikit ‘lari’ daripada perancangan asal kerana kekangan masa ekoran mas4lah kes1hatannya yang tidak dijangka.

“Pada asalnya, kami dijadualkan bertunang pada 26 November. Namun dalam tempoh terdekat sebelum berlangsungnya majlis, saya terpaksa jalani pembed4han.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Dua pembed4han maj0r sudah saya jalani sebelum itu, dan pembed4han ketiga iaitu ‘minor svrgery’ terpaksa dijalani pada 27 November. Mujurlah minor sahaja dan ia adalah pembed4han terakhir.

“Jadi disebabkan kekangan waktu untuk melakukan semua persediaan, kami buat majlis ringkas yang dihadiri kedua-dua keluarga. Keluarga kedua-dua belah p1hak sangat memahami dan Alhamdulillah, semuanya dipermudahkan,” ujar pemuda berusia 24 tahun ini.

cincin 3

Majlis pertunangan Aidil berlangsung pada 27 November lalu di sebuah rest0ran di Bangi.

Menurut Aidil yang juga pemilik rest0ran The Bumbung yang terletak di Kajang, sungguh pun majlis tersebut kelihatan sempoi dan serba ringkas, namun ia tetap berlangsung dengan penuh adat.

“Ia berlangsung di sebuah rest0ran di Bangi, di mana ada ruangan khas untuk majlis kami.

“Sebenarnya bakal isteri dan keluarganya sangat simple dan memahami situasi. Kebanyakan wanita mestilah ada impian untuk majlis pertunangan dan perkahwinan mereka sendiri.

bekas cincin

Bek4s cincin yang digubah sendiri oleh Aidil.

“Jadi saya sedaya upaya cuba lakukan sesuatu untuk menampakkan majlis tersebut tetap bermakna. Saya buat sendiri gubahan bekas cincin dan juga beberapa persediaan kecil lain untuk majlis kami, tanpa pengetahuannya.

“Dalam majlis tersebut, wakil kedua-dua belah keluarga berbincang sebagaimana adat pertunangan yang biasa dilakukan,” ujar usahawan muda yang juga graduan Ijazah Sarjana Muda Sains Politik dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) ini lagi.

T1dak menyangka perk0ngsiannya di apl1kasi TikT0k meraih melebihi 228,000 jumlah tont0nan, Aidil berkata dia begitu terharu dengan k0men p0sitif netizen yang rata-rata mendoakan urusan perkahwinannya kelak akan dipermudahkan.

“Alhamdulillah, terlalu ramai yang mendoakan dan semuanya k0men p0sitif. Mungkin rezeki saya dikurniakan pas4ngan dan bakal keluarga mentua yang sangat memahami.

cincin 2

Aidil bersyukur kerana dikurniakan pas4ngan dan bakal keluarga mentua yang sangat memahami.

“Buat pas4ngan yang mahu menuju ke fasa seterusnya, perkara pertama yang penting adalah niat nak halalkan si dia. Bila niat betul, pasti Allah akan permudahkan.

“Macam saya, tiba-tiba saja jatvh sak1t tapi Alhamdulillah, semuanya dipermudahkan akhirnya,” ujar pemuda ini lagi.

Sumber : mStar

Leave a Comment