Bandi Amuk t4k jadi buka t0peng, ikut nasihat peminat jangan gad4ikan ‘trademark’

HASRAT penyanyi r0ck Bandi Amuk untuk membuka t0peng akhirnya terkubvr selepas ters1ngkir di minggu ketujuh konsert Gegar Vaganza musim kelapan (GV8).

Menurut Bandi atau nama sebenarnya Nasabandi Jumat, disebabkan gag4l melayakkan diri ke pentas akhir GV8, dia mengambil keputusan memb4talkan niat tersebut sampai bila-bila.

“Saya tak umpan apa-apa, saya memang ada pasang niat kalau berada di top 3 saya akan buka t0peng sebagai hadiah kepada peminat yang sudah lama menyok0ng saya.

Bandi 2

Peminat tidak setuju Bandi mahu buka t0peng.

“GV sebuah pr0gram besar dan kalau nak buat sesuatu biarlah semua orang tahu siapa saya. Namun tak sangka pula ramai peminat mar4h dan minta saya jangan buka t0peng.

“Sebab ini trademark saya sejak sekian lama, buat apa nak gad4ikan 4set saya. Tapi apabila sampai sini saja perju4ngan saya, maknanya Allah pun tak izinkan.

“Jadi, niat untuk buka t0peng itu terkubvr. Saya akan kekalkan imej bert0peng ini sampai bila-bila,” kata Bandi kepada mStar.

Bandi yang menyampaikan lagu I Want To Break Free ters1ngkir pada minggu ketujuh konsert GV8 yang berlangsung di PICC, Putrajaya, malam Ahad.

Sebelum ini, Bandi pernah menyuarakan hasratnya untuk membuka t0peng sekiranya berjaya melayakkan diri ke top 3 GV8.

Bandi 1

Bandi tetap dengan pendirian tidak akan ubah k0nsep muziknya.

Dalam pada itu, Bandi menegaskan dia sukar untuk menukar k0nsep muziknya kerana ia merupakan perju4ngan Amuk selain sudah sebati dalam dirinya.

“Apa yang saya perju4ngkan bersama Amuk sejak dulu sampai sekarang terlalu besar. Kalau nak saya menyanyi dengan stail berbeza… rasanya sedikit sul1t.

“Saya tak belajar daripada sesiapa dan saya berpegang dengan apa yang saya buat. Bersama Amuk, saya bangga!

“Walaupun tujuh minggu dalam GV8, sejarah bersama Amuk saya takkan k0rbankan. Saya tak rasa terk1lan atau sed1h pun apabila ters1ngkir,” tegasnya.

Sumber : mStar

Leave a Comment