Selalu lalu sampai ‘berkenan’! Ibu t4ngguh hasrat bel1 kereta baharu demi hantar anak ke sek0lah antarabangsa

SE0RANG ibu mahupun bapa pasti sanggup untuk melakukan apa sahaja demi memastikan anak-anak mereka mendapat hanya yang terbaik tak kira dari segi apa sekali pun.

Walaupun mempunyai keinginan memiliki sesuatu, kebanyakan ibu bapa lebih memilih untuk melupakannya atau ‘letak tepi’ dahulu apa yang dih4jati.

Itulah yang dilakukan pasangan suami isteri ini, yang sanggup mengenepikan seketika hasrat untuk membel1 kereta baharu demi memastikan anak sulung mereka, Putri Jeliyta Airich yang berusia tujuh tahun mendapat didikan di sebuah sek0lah antarabangsa di Setiawangsa, Kuala Lumpur.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Bercakap kepada mStar, Yus Afina Zawizah, 31, berkata, mereka tertarik dengan sek0lah berkenaan yang mempunyai pelajar dari pelbagai latar belakang dan negara selain melihat sistem pendidikannya juga amat baik.

“Saya kenal sekolah berkenaan sebab saya selalu lalu depan sekolah tu dan nampak menarik sebab pelajarnya terdiri daripada pelbagai warganegara dan saya anggap s1stem pendidikannya juga bagus dan terbaik.

“Saya mahu anak saya dapat ilmu dan pendidikan yang terbaik dari sekolah tu,” katanya sambil menambah, adik Jeliyta yang kini masih bay1 juga diharapkan dapat mengikut jejak langkah kakaknya.

Jeliyta memulakan sesi persek0lahannya pada 4 Januari 2022.

Walaupun menel4n k0s hampir RM20,000 setahun, pengasas Kakak Hi Kitty Gl0bal ini, berkata dia dan suaminya tidak kisah kerana mereka sememangnya sentiasa berusaha keras demi mempersiapkan anak-anak untuk menikm4ti hidup dan masa depan yang lebih baik.

“Saya dengan suami kerja pen4t siang malam adalah untuk masa depan anak-anak, jadi tak salah kalau beri anak pendidikan yang berkualiti dan bagus demi masa depan dia.

“Jadi kami cari sekolah yang betul-betul bagus dan terbaik

“Saya sanggup tak bel1 kereta baharu sebab nak selesaikan sekolah anak dulu,” katanya.

Afina bersama keluarga kecilnya melawat ke sekolah baharu anaknya baru-baru ini.

Menurut Yus Afina, anaknya itu bakal memulakan sesi persekolahan pada 4 Januari 2022.

“Dia teruja dan gembira sangat-sangat sebab dapat jumpa kawan-kawan baharu yang berlainan negara dan b4ngsa,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment