Diundang Jadi Tetamu ‘Sh00ting’ Pr0gram TV3, Ser4m Sejuk Bila Wanita Ini Mula Panggil ‘Rakan’ H4lus1nasi

Elhaslina, se0rang pesak1t Maj0r Depr3ssive Dis0rder with Pyschs0s1s dan B0rderline Pers0nality Dis0rder, mengaku mempunyai seorang ‘rakan’ bernama Amanda, yang orang lain tidak nampak.

Ketika menjalani penggambaran di set TV3 untuk rancangan N0na, El hampir munt4h ketika sedang cuba berbual dengan Amanda.

Tek4nan berlebihan dan genet1k punca h4lus1nasi

El menerusi beberapa perk0ngsian vide0 di akaun Tikt0k miliknya, @elhaslina_ menceritakan yang dia mengalami gangguan h4lus1nasi yang teruk akibat kesan sampingan depr3si, tek4nan yang tinggi, serta genetik.

Selain h4lus1nasi, wanita tersebut juga mudah berubah pers0nal1ti, mengalami ser4ngan h1ster1a, serta mula bercakap dengan Amanda sekiranya berada di dalam tek4nan.

Menurutnya, beberapa saudaranya yang lain juga mengh4dapi masalah yang sama.

Punca h4lus1nasi yang El hadapi sekarang disebabkan depr3si, boleh jadi genet1k dan 0ver str3ss.

Family El memang akan elak daripada buat El str3s sebab kalau El str3s autom4tik EI akan jadi lain, kadang h1ster1a, kadang bercakap dengan Amanda.

Ada juga beberapa saudara El yang ada h4lus1nasi macam ni.

Muka Amanda berubah cantik & hod0h ikut m00d El

Apabila ditanya tentang rupa rakan yang setia di sisinya, Amanda, El berkata rakan h4lus1nasinya itu wujud dalam rupa seorang budak kecil yang b0leh dipegang. Namun rupa sebenar Amanda pula bergantung kepada tahap em0s1nya.

Amanda boleh menjadi sangat cantik ketika El berada di dalam keadaan yang baik, dan sangat h0doh dan j1jik untuk dilihat sekiranya El berada di dalam keadaan yang kurang baik.

Menurutnya lagi, dia sebelum ini boleh melihat Amanda 24 jam, namun disebabkan sudah lal1 dengan Amanda, dia memilih untuk berdiam, dan meneruskan untuk berub4t.

Ikutkan memang 24 jam saya boleh nampak dia tapi El dah lal1, sampai dah b0san nak teng0k jadi El pilih untuk diam, teruskan berub4t dan makan ub4t ant1pysh0tic dan ant1depress4nt.

Mulakan lembaran 2022 dengan m4tikan st1gma

Terbaru, Elhaslina sempat menzahirkan rasa teruja diberikan peluang menyebarkan kesedaran tentang 1su kes1hatan ment4l melalui perk0ngsian bersama pihak N0na, TV3 di segmen Survival.

Namun, saat pengambaran sedang dijalankan, El mengalami g4ngguan ketika cuba ‘mengajak’ Amanda duduk bersama-sama di ruangan berkenaan. Menurutnya, Amanda berada di atas lututnya pada permulaan pengambaran, namun engg4n berada terlalu lama di set.

El kemudian diser4ng anx1ety sehingga hampir termunt4h di set ketika sedang memujvk Amanda.

Sumber: Tiktok, Kisah Dunia, obulan

Sumber : Trending Sangat

Leave a Comment