“Nak S4kitkan Hati Saya Ke? Mungkin Check Hati Awak Dulu,” – Uyaina Arsyad Sel4r K0men Individu Ini

Pelak0n dan pengacara, Uyaina Arsyad menempel4k kenyataan seorang pengguna Instagram yang melabelkan dirinya sebagai seorang yang membawakan aura negat1f ketika mengacarakan pr0gram, Wanita Hari Ini.

Menurut Uyaina, kebiasaannya dia jarang memberikan resp0n terhadap komen-komen neget1f orang ramai terhadap dirinya, namum dia merasakan teguran pada kali ini agak keterl4luan.

Katanya lagi, segala skrip dan temubual yang dijalankan ketika mengacarakan pr0gram WHI sebenarnya telah pun terlebih dahulu mendapat persetujuan daripada pihak pr0duksi dan juga pr0duser.

“Uyaina jarang resp0nd kepada negat1ve comments, atau komen-komen yang cuba meruntuhkan semangat saya. To me, ign0rance is bl1ss. But, this one particular dm deserves a sp0tlight.

“Here’s my resp0nse to her: Assalamualaikum, first of all, thank you for your ‘teguran.’ Di WHI, semua benda kita bincang dengan team dan pr0ducer.

“Topik yang diberikan membincangkan semua aspek berkaitan dengan t0pik tersebut, termasuklah tetamu yang hadir,” tulisnya.

Lu4han tersebut dikongsikan sendiri oleh isteri kepada penyanyi dan pelakon, Raja Syahiran itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di laman Instagram.

Uyaina turut menambah, dia sebenarnya tidak pernah terdetik untuk menyebarkan sebarang perkara-perkara negat1f dan sekiranya ada pihak terasa, ia terpulang kepada individu itu sendiri.

“Bukan saya memandai beri ‘negat1vity’ seperti yang awak rasa. Haha. Kita tak pernah munuding jari kepada sesiapa pun.
Kalau ada yang terasa, mungkin kerana siapa makan cili dia rasa ped4s.

“Dan betul, saya setuju dengan apa yang awak kata, ‘bers1hkan hati dulu, dear. Apa yang dalam hati you menyerlah sangat di luaran y0u ni’,” kongsinya lagi.

Bagaimanapun, Uyaina memaklumkan dia tidak kisah sekiranya ada pihak yang kurang gemar dengan cara pengacaraannya, namun teguran-teguran tersebut hendaklah dibuat dengan cara yang berhemah.

“Pasal pengacaraan saya yang awak rasa t4k menarik, tak apa pun. Saya terima dengan hat1 terbuka sebab saya tak pernah paksa orang untuk suka pengacaraan saya ke apa ke.

“Tak faham kenapa awak kena tulis macam ni dekat saya sebab nak sak1tkan hati saya ke apa ke tak tahu lah mungkin kena check hat1 awak juga kot.

“May Allah ease everything for you. Hablu MinAllah, Hablu Minnannas. Mulakan tahun baru dengan tidak menyak1ti hati orang lain,” ujarnya lagi.

Melihat di ruangan k0men, rata-rata netizen memberikan kata-kata semangat buat Uyaina selain turut menasihatinya supaya tidak mengendahkan komen-komen negat1f tersebut.

“When are you ever negati1e at all? Oh wow. Some people can be clueless at character judg1ng.

“You’re not only a good host. You’re great person.

“When you have h4ters, you’ve made it in life.

“Semangat Kak Uyaina, Salam dari Ind0nesia,” antara komen-komen netizen di laman Instagram.

Sekadar inf0rmasi, Uyaina baru sahaja mendirikan rumah tangganya bersama Raja Syahiran pada tanggal 22 Disember lalu.

Sumber: Instagram Uyaina Arsyad

Sumber : Limau Asamboi

Leave a Comment