Ramai Terpegun Lihat Keb0lehan Adik 7 Tahun Tebar R0ti Canai Lebih 50 Keping Sehari

Biasanya kita lihat kan4k-kan4k dalam usia awal 6 atau 7 tahun ini, minat mereka lebih cenderung kepada bermain atau men0nton kartun. Macam kita sendiri pun, mesti kenangan masa kecil kita pun lebih cenderung kepada bermain, kan?

Tapi menarik tentang se0rang adik di Perlis ni, dia mampu menebar lebih 50 keping roti canai dalam masa sehari. W0w, lain macam!

Baru berusia 7 tahun, aksi Yusra Asna Ruslin menebar r0ti canai di gerai makan milik keluarganya yang terletak di sekitar Padang Besar sedikit sebanyak menar1k perhatian pelanggan yang menjamu selera di situ.

@ruslinmeli

♬ Belada Selawat – Gita Gutawa

Adik Yusra menyatakan dia kemah1ran menebar r0ti canai itu mula diajar dari ibu bapanya, Ruslin Meli dan Yuwita Shuib sejak 3 bulan lepas. Hingga ke hari ini, dia mampu menebar antara 50 hingga 60 keping roti canai sehari.

“Saya memang minat tebar r0ti canai sebab selalu lihat ayah dan mak buat r0ti canai di kedai makan kami.”

Gadis cilik itu juga menyatakan hasrat untuk membuka rest0rannya sendiri bersama bapanya satu hari nanti.

Ruslin Meli, bapa kepada Yusra menyatakan bahawa anak perempuannya itu sendiri yang menunjukkan minat untuk mempelajari sk1l menebar roti canai.

Selain Yusra, lelaki berusia 45 tahun itu juga sering membawa dua lagi anaknya untuk memb4ntu mereka bern1aga supaya mereka tidak meluangkan masa bermain telef0n bimbit terlalu lama.

Keb0lehan Yusra turut dik0ngsi oleh Ruslin melalui laman Tikt0k @ruslinmeli, di mana ramai netizen meng4kui kehebatannya menebar roti.

Sumber: Tiktok

Mungkin sebelum ini kita pernah lihat penebar r0ti yang menghasilkan roti canai berbentuk b1awak, malah kita juga pernah lihat aks1 abang rider turun padang untuk menebar roti canai. Namun jarang sekali kita dengar kanak-kanak berumur 7 tahun mempunyai keleb1han tersebut.

Hebat, kan? Min dulu masa kecik-kecik mampu tebar baju je macam Wahid Senari0, dia boleh tebar r0ti betul!

Sumber: Kosmo

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment