Ammar Titan kecew4 pr0duksi tiada etika kerja, masih dibay4r rendah – “H4rga sayur di pasar pun dah naik”

KECEW4 dengan cara bekerja sebuah pr0duksi, pelakon Ammar Titan menganggap p1hak tersebut tidak mengamalkan etika kerja sehingga menyus4hkan pelakon yang terlibat.

Ammar atau nama penuhnya Azizul Ammar Abu Hassan, 35, berkata, dia kesal apabila pr0duksi berkenaan gag4l menyediakan maklumat terperinci berkaitan penggambaran yang bakal dijalankan.

“Saya hanya terk1lan dengan etika kerja yang tidak diamalkan. Sebagai pelakon saya perlukan perkara asas seperti skrip, peranan dan pelak0n lain yang terlibat supaya boleh buat research bagi menjayakan watak tersebut.

“Jika tegur di tempat yang berbeza mungkin orang tak ambil pedul1. Saya gunakan media sos1al sebagai pendekatan betul mewakili semua 0rang dalam industri.

“Kita dah masuk tahun 2022 dan mahu bergerak ke arah yang lebih baik.

ammar titan 2

Ammar terk1lan dibay4r rendah.

“Saya tak nak sus4hkan orang lain apabila masuk ke set penggambaran nanti dengan ilmu yang kos0ng,” ujarnya kepada mStar.

Selain itu, Amar berkata, dia juga tidak setuju soal bay4ran ditawarkan segelintir pr0duksi yang dianggap tidak setimpal.

Dia berpendapat, seorang pelak0n harus din1lai berdasarkan pengalaman dan bukan mengikut h4rga ketika awal kemunculannya.

“Mereka masih expect untuk bay4r dengan h4rga ketika saya bermula dahulu sekitar tahun 2011.

“H4rga sayur di pasar pun sudah naik sekarang ini. Bay4ran seorang pelakon itu harus dinilai mengikut pengalaman berada dalam industri,” ujar Ammar.

amar

Belajar dari orang berpengalaman dalam industri.

Dalam pada itu, Amar berharap teguran yang dibuat akan mewujudkan suasana kerja yang lebih harm0ni pada masa akan datang.

Tambahnya, dia sentiasa mengingatkan diri supaya terus menjaga etika yang baik ketika bekerja.

“Industri kita kecil sahaja, pusing-pusing akan jumpa 0rang yang sama. Saya mahukan suasana yang harm0ni dan seron0k bekerja.

“Saya dididik oleh orang-orang yang berpengalaman dalam industri dan mereka sentiasa berpesan supaya menjaga etika kerja.

“Dengan begitu kita akan dapat lebih ruang untuk berk0ngsi bakat dan jayakan sesebuah karya. Syukur setakat ini cara kerja saya masih 0key,” katanya.

Dia kini sedang sibuk menjalani penggambaran drama Pok Ya The Series bersama pelak0n seni0r Eman Manan dan bakal muncul dalam drama 4 Abdul 1 Mohd bermula 24 Januari ini.

Sumber : mStar

Leave a Comment