‘Isabella’ buat m4ngsa banjir menitis air mat4 sebagai penghargaan

MUAR – Aks1 sp0ntan pes0hor Amy Search mendendangkan lagu h1tnya ‘Isabella’ sewaktu menyantuni m4ngsa banjir di Pusat Pemindahan Sementara (PPS) Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di Muar, Johor telah membuat peminat setianya menang1s.

Peristiwa tidak terduga tersebut terjadi sewaktu Amy menunaikan permintaan salah seorang m4ngsa banjir yang teringin mendengar v0kalis berusia 64 tahun itu menyanyi secara langsung di hadapannya.

Nyanyian tersebut mendapat sambutan dan tepuk tangan daripada m4ngsa m4ngsa banjir yang ditempatkan di PPS tersebut.

“Hat1 saya senang melihat peminat yang sedang berduk4 kerana mus1bah yang melanda sekurang-kurangnya tersenyum dengan kehadiran saya.

“Saya pula yang jadi seb4k dan tak sangka ada peminat yang menang1s selepas permintaannya untuk saya mendendangkan lagu ‘Isabella’ ditunaikan,” ujar Amy kepada Gempak.

Anak sen1 dengan nama sebenar Suhaimi Abdul Rahman itu turut mend0akan agar semua m4ngsa banjir diberikan kesabaran dan kekuatan dalam menempuh dugaan yang melanda mereka.

Menurut salah seorang m4ngsa banjir, air m4ta yang menitis tersebut adalah sebagai sebuah penghargaan buat bintang tersebut yang sebelum ini dapat dilihat dari jauh.

Sumber : Gempak

“Kita selalu teng0k Amy dari jauh sebab kita duduk di kampung. Jadi apabila Amy datang dan ada depan m4ta, teringin dengar beliau menyanyi,” katanya.

Amy hadir menyantuni m4ngsa banjir di dua PPS termasuk di K0mpleks Sukan Pagoh bagi mengiringi Menteri Besar Johor, Datuk Hasni Mohammad yang dalam lawatan dan menyampaikan sumbangan kepada yang terlibat.

Pelantun lagu ‘Rozana’ itu turut menyampaikan sumbangan bersama iaitu pr0duk kopi miliknya, K0pi Phewiiit.

Amy juga hadir bersama pemain bass Search iaitu Nasir dalam lawatan yang berlangsung siang tadi.

Sementara itu Hasni menyatakan Kerajaan Negeri Joh0r akan memperkenalkan pelbagai b4ntuan pasca banjir bagi meringankan beb4nan semua m4ngsa benc4na alam berkenaan di negeri tersebut.

Sumber : Gempak

“Saya berharap m4ngsa-m4ngsa banjir tidak perlu b1mbang, kita tidak akan membiarkan mereka (m4ngsa banjir) begitu sahaja.

“Ker4jaan Negeri telah merangka b4ntuan pasca banjir. Bagaimanapun, b4ntuan akan disalurkan secara berperingkat-peringkat mengikut keadaan semasa,” katanya. – Awani

Sumber : Sinar harian  Y0utube

Leave a Comment