“Atlet l0ntar peIuru ni” – [VIDEO] Parcel Dicamp4k Sampai Bumbung, ‘V0ice N0te’ Abang Kurier Buat Netizen Terhibur

K0rang biasa tak 0rder barang secara 0nline, lepas tu barang tu sampai masa k0rang tak ada kat rumah? Selalunya dalam situasi macam ni, kita akan minta abang kur1er untuk tinggalkan saja parcel tu dalam kawasan rumah, kan?

Untuk sesetengah 0rang, ada juga yang tak kisah barang yang mereka pesan dilemp4r ke dalam rumah, asalkan parcel tu tak mengandungi benda yang mudah pec4h.

Tapi menariknya pada vide0 yang Min jumpa kat Tikt0k baru-baru ini, seorang wanita di Ind0nesia perlu berusaha lebih sedikit untuk mendapatkan parcelnya yang dic4mpak sampai ke atas bumbung rumah. Alamak, jauh sangat bal1ng tu, bang!

@zoeysn_

atlet kalo jadi kurir ya gini🤩🦋👍🏻

♬ original sound – itaaaaLf – lathifa

Berget4r suara abang kurier…

Yang buat ramai orang kagum adalah jarak dari pagar hadapan, di mana n0tis untuk kurier melemp4rkan barang itu ditampal, agak jauh untuk parcel itu ‘tersangkut’ di atas bumbung rumah.

Sehubungan dengan itu, abang kurier tersebut meminta maaf melalui pesanan suara di Whatsapp kerana ‘terlebih’ camp4k, namun int0nasi suaranya yang berget4r seakan-akan t4kut pula buat netizen pec4h perut. Dari suara dia b0leh dengar obvi0us betul rasa bersal4h tu.

Lelaki itu juga menyatakan bahawa dia tidak boleh mem4njat pagar tersebut untuk tol0ng ambil, risau jika dia dianggap pencur1 oleh jiran sekeliling.

Lebih menghiburkan, wanita yang memesan parcel itu juga sempat bersel0roh dan bertanya jika abang kurier itu pernah menjadi atlet l0ntar pelurv atau lembing kerana jarak l0ntaran itu dilihat agak jauh. Siap save nama jadi kurier atlet lagi!

Ambil galah tolong jol0kkan

Pada vide0 selanjutnya, wanita itu memuat naik rakamannya mem4njat hiasan di halaman rumahnya dan menjol0k parcel itu menggunakan galah hingga ia akhirnya terj4tuh.

@zoeysn_

cape bgt😭

♬ suara asli – SUBAG GOO

“Abangnya pan1k”

Vide0 tersebut mencapai lebih 33 jut4 tont0nan di Tikt0k dalam tempoh sehari ia dimuat naik setakat ini. Rata-rata netizen terhibur dengan situasi tersebut, ditambah pula dengan suara abang kurier yang agak nerv0us ketika menjelaskan dirinya.

Sumber: Tikt0k

Banyak cabaran jadi kur1er ni, kan? Ada yang kena kejar anj1ng, ada yang terlebih baling parcel. Nasib baik dapat cust0mer sp0rting.

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment