Bek4s pramugara disamakan dengan Sajat, ramai ‘c0nfuse’ pandang banyak kali – “T4k apa, dia pun cantik 0rangnya”

SAMA tapi tak serupa.

Begitulah gambaran mengenai bek4s pramugara ini yang dikatakan memiliki wajah iras usahawan k0smetik, Nur Sajat.

Menurut Jerry Nels0n John, 31, dari Sabah, tegvran mengenai persamaan itu makin menjad1-jadi selepas dia menyimpan rambut panjang, sejak tahun lalu.

“Dulu ada kawan yang tegvr, mereka kata wajah saya macam Sajat. Kemudian bila saya dah tak bekerja sebagai pramugara, saya mula simpan rambut panj4ng. Makin ramai orang samakan wajah kami.

“Sudah banyak kali berlaku, bila pergi ke kedai makan, pelayan kedai pun tegur benda sama. Bila panggil untuk ambil 0rder, mereka sapa saya dengan gel4ran kakak. Dua tiga kali dia pandang.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Teguran mengenai persamaan wajah saya dan Sajat makin menjadi-jadi selepas simpan rambut. Kebetulan saya warnakan dengan warna perang. Lebih kurang sama dengan rambut Sajat.

“Tapi saya jenis yang p0sit1f. Saya tak ambil hat1 dengan benda macam tu. Kita pun tahu Sajat cantik 0rangnya,” ujar jejaka etnik Kadazan itu.

jerry3

Jerry sebelum ini bekerja sebagai pramugara.

Baru-baru ini, dia yang senang disapa Jerry turut menghasilkan vide0 miming menggunakan suara Sajat sehingga tul4r di aplikasi TikT0k.

Malah, ramai netizen turut membanjiri p0sting itu dengan k0men yang memperkatakan hal sama.

“Macam-macam k0men yang saya terima. Ada yang kata seiras Sajat, ada yang kata hanya 50 peratus macam Sajat. Tapi Alhamdulillah setakat ini, belum ada k0men negat1f atau benda-benda yang menyak1tkan hat1.

“Kalau ada sekali pun, saya tak akan hiraukan. Kita tak boleh nak tutup mulut orang. Jenis saya, saya tak ambil kisah. Orang bukan tahu apa yang kita rasa. Bukan mereka bay4r b1l kita,” ujarnya lagi.

Bercerita mengenai dirinya, Jerry merupakan salah se0rang pramugara yang terkesan dengan p4ndem1k c0vld-19..

Berkh1dmat lapan tahun di awan biru, kerjaya Jerry bagaimanapun berakhir pada Okt0ber 2020, sekali gus memaksa dia mencari alternatif lain dalam menyara kehidupan.

jerry2

Vide0 Jerry di TikT0k yang meraih perhatian ramai.

“Disebabkan Malaysia dilanda p4ndem1k, banyak syar1kat mengurangkan pekerja. Saya juga turut terkesan. Awal tu bila tahu diberhent1kan, saya memang sed1h. Kemudian saya ambil masa dalam sebulan untuk berehat.

“Selepas itu saya mula ju4l laksa Sarawak. Saya buat secara try and err0r saja. Bila kawan kata boleh ‘jalan’ terus saya ju4l kepada orang ramai.

“Setiap kali buat laksa, mesti s0ld 0ut. Namun p4ndem1k makin tervk, kilang yang buat pes laksa Sarawak tu tak dapat pr0ses untuk saya. Sangkut di situ, tapi sampai sekarang, pelanggan masih mesej dan cari laksa ju4lan saya,” ujarnya.

Enggan berputvs asa, Jerry kemudiannya tampil dengan pr0duk makanan tambahan pula sejak pertengahan Okt0ber 2021 demi mencari rezeki buat keluarganya.

sajat

Usah4wan k0smet1k, Nur Sajat.

“Pr0duk ini masih baharu. Tiada siapa yang kenal. Saya buat pr0duk suplemen. Mujurlah ketika jadi pramugara pun, kita memang ada aktiviti menju4l dalam pesawat.

“Jadi, saya gunakan kemah1ran itu dalam b1snes yang saya lakukan sekarang. Cuma suasananya berbeza. Dulu kita berhadapan dengan penumpang, sekarang banyak k0mun1kasi dalam telefon dengan pelanggan.

“Kalau ada rezeki, saya nak luaskan lagi b1snes ini sehingga ke Brunei dan Ind0nesia. Tapi ia terlalu besar untuk saya capai setakat ini.

“Saya bersyukur dengan rezeki yang ada. Cukup untuk b4ntu mak ayah yang tak bekerja di Sabah,” ujar anak b0ngsu daripada tiga beradik itu.

Sumber : mStar

Leave a Comment