Ellie Suriaty terbuka hati cucvk vaks1n, taat permintaan suami

MEN0LAK tanggapan ramai sebagai seorang ant1 vaks1n, pelakon Ellie Suriaty yang dahulunya engg4n menerima sunt1kan bahan pelal1 c0vld-19 itu kini sudah lengkap vaks1nasi sejak tahun lalu.

Aktres berusia 52 tahun itu meng4kui sudah mengambil sunt1kan pertama vaks1n jenis Sin0vac pada penghujung Okt0ber manakala d0s kedua pada November tahun lalu.

Ellie turut menegaskan pendiriannya sebelum ini yang engg4n menerima sunt1kan tersebut bukan kerana ant1 vaks1n sebaliknya hanya menyuarakan ker4guan terhadap bahan pelal1 yang dicipta dalam masa enam hingga lapan bulan saja.

“Ya… saya sudah lengkap vaks1nasi. Saya ambil sunt1kan pertama vaksin jenis Sin0vac pada penghujung Oktober dan sunt1kan kedua pada November tahun lalu.

“Apa yang saya ingin jelaskan, saya bukan ant1 vaks1n. Saya cuma pers0alkan dan menyuarakan tentang vaks1n c0vld-19 yang dicipta dalam masa enam hingga lapan bulan saja.

elly1Ellie akur permintaan suami untuk ambil vaks1n.

“Tak tepat panggil saya ant1 vaks1n. Pada saya, tak sal4h untuk menyuarakan. Saya bercakap selepas membuat kajian. Saya tak main cakap saja. Tak ada siapa nak dij4ngkiti c0vld-19.

“Masing-masing ada cara tersendiri untuk menceg4h diri daripada wab4k tersebut. Sepanjang saya tak ambil vaks1n, tak kena pun j4ngkitan (c0vld-19),” kata Ellie kepada mStar.

Ellie berk0ngsi perkara tersebut ketika ditemui di majlis pelancaran dan sidang media filem ser4m terbaharu berjudul Telaga Suriram di The Majapahit, Mont Kiara, Kuala Lumpur pada Selasa.

Sebelum ini mStar melap0rkan Ellie dan dua anak mereka yang berusia 17 serta 12 tahun engg4n menerima sunt1kan vaks1n c0vld-19 atas sebab-sebab kesel4matan dan kes1hatan.

Malah menerusi lap0ran mStar pada 28 September lalu, Ellie turut mended4hkan suaminya iaitu aktor Azri Iskandar sudah mengambil sunt1kan vaks1n tanpa pengetahuannya demi tuntutan kerja.

Ellie Suriaty menghorm4ti keputusan anak untuk tidak mahu di vaksin dan tiada unsur paksaan.

Dua anak Ellie dan Azri sebelum ini turut menyatakan pendirian engg4n divaks1n.

Dalam pada itu, Ellie memberitahu dia akur menerima sunt1kan tersebut selepas tempoh dua tahun yang diberikan oleh suaminya untuk menyuarakan tentang vaks1n tersebut sudah tamat.

Malah Ellie menegaskan sebab utama dia terbuka untuk menerima sunt1kan kerana menghorm4ti pendirian dan patuh kepada suaminya.

“Suami memberi temp0h kepada saya selama dua tahun untuk menyuarakan tentang vaks1n c0vld-19. Jadi, sudah tiba masanya untuk saya dan anak mengikut katanya.

“Jadi, sebab utama saya ambil sunt1kan vaks1n kerana patuh pada suami. Selagi dia masih suami, saya kena dengar katanya dan horm4tinya sebagai suami.

“Tapi saya ada cakap pada dia, apa-apa terjadi kepada saya dan anak kami, dia kena t4nggung la,” ujarnya.

Sumber : mStar

Leave a Comment