Sendirian di rumah, wanita sarat h4mil pellk rider minta izin nak masuk… rupa-rupanya seb4b biawak – “Check CCT V, dia sanggup pat4h balik”

SIAPA tidak terkejvt kalau tiba-tiba seek0r b1awak masuk ke rumah, kan?

Detik cem4s itu dirakamkan menerusi kamera litar tertutvp (CCT V) yang dipasang di luar sebuah rumah dan kemudian dik0ngsi di laman sos1al sehingga menjadi tul4r.

Bercakap kepada mStar, Siti Umira @ Siti Aniah Udin berkata, ins1den itu sebenarnya berlaku pada April tahun lalu dan rakaman CC TV baru dik0ngsi di laman sos1al.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Wanita berusia 28 tahun itu juga memberitahu, ketika kejadian di rumahnya di Puch0ng, Selangor, dia sedang sarat ham1l anak sulung dengan usia k4ndungan sembilan bulan.

“Masa berlaku tu kira-kira pukul 3 petang dan saya berada di dapur. Tiba-tiba saya dengar bunyi h0n motosikal dari luar rumah.

“Dari dalam rumah, saya nampak ada se0rang rider hantar barang. Pel1k juga sebab saya tak 0rder barang, tak kenal dan tak pernah nampak rider tu sebelum ni,” katanya kepada mStar.

Mengulas lanjut, Umira menjelaskan, ketika kejadian dia bersendirian di rumah, manakala suaminya keluar bekerja sebagai pengh4ntar makanan.

“Saya t4k berani buka pintu. Dari luar pintu pagar, rider tu beritahu ada seek0r b1awak besar masuk ke kawasan rumah, dan dia nak t0l0ng hal4u keluar b1awak tu.

“Tapi saya tak nampak b1awak tu. Saya cuma dengar bunyi-bunyi b1sing seperti sesuatu berada di kawasan rumah,” ujarnya yang berasal dari Wakaf Bharu, Kelantan.

biawak masuk rumah 3

Rakaman CC TV menunjukkan seek0r b1awak berada di dalam kawasan rumah.

Ketika kejadian, dia dan suami baru berp1ndah ke rumah tersebut hampir sebulan, dan mengakui kehadiran ha1wan l1ar itu di kawasan rumah ‘mengh4ntui’ dirinya.

“Kalau rider tu tak h4lau, saya risau b1awak tu akan p4njat peralatan motosikal di tepi luar rumah yang memb0lehkan ia menyelinap masuk ikut tingkap kecil di bilik air.

“Masa tu saya sarat ham1l. Nak bawa pervt berjalan jauh pun tak larat, apatah lagi nak lar1 kalau b1awak masuk rumah. Jadi, saya lebih t4kutkan b1awak.

“Dari dalam rumah dengan semua pintu berkunci, saya beritahu rider boleh masuk untuk hal4u b1awak,” ujar Umira yang baru mendirikan rumah tangga pada Ogos 2020.

biawak masuk rumah 4

Penghantar barang berjaya menghal4u keluar seek0r b1awak.

Umira yang panik ketika itu memberitahu, dia kemudian mendengar lelaki berkenaan keluar dari pintu pagar rumah sebelum dimaklumkan bahawa b1awak tersebut telah dih4lau.

“Saya ucap terima kasih dari dalam sebelum rider beredar. Saya kemudian call suami minta per1ksa CC TV sebab dia ada akses teng0k rakaman dari telefon.

“Sah! Memang b1awak masuk ke rumah. Menerusi rakaman CC TV, rider tu dah nampak b1awak depan pintu pagar sebelum beredar, tapi berpat4h balik nak alert tuan rumah.

“Saya bersyukur sebab tiada kejadian burvk berlaku. Hanya fikir kesel4matan diri dan k4ndungan. Alhamdulillah, saya selamat lahir anak lelaki pada Mei lalu,” katanya sambil menambah anaknya kini berusia tujuh bulan.

Susulan perk0ngsian vide0 tersebut, ej3n unit amanah itu menerima k0men-k0men mengenai bah4ya membenarkan orang yang tidak dikenali masuk ke kawasan rumah.

“Saya akui perkara sebegitu l0gik di zaman sekarang. Tapi pada masa sama, saya berd0a agar diberi perl1ndungan, dan mengambil langkah berjaga-jaga dengan mengunci pintu rumah.

“Kalau kita ada n1at baik nak tol0ng orang, ikut cara yang sepatutnya. Macam rider tu, dia panggil dulu dan beritahu ada b1awak, minta izin masuk ke kawasan rumah untuk hal4u b1awak tu.

“Mengikut rakaman CC TV, selalu juga b1awak berkel1aran di kawasan perumahan. Saya yakin b1awak sentiasa ada sebab perasan di pagar rumah jiran-jiran ditutup dengan dawai. Saya juga pasang dawai di bawah pagar rumah selepas kejad1an tu,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment