0pah lagi best! Nenek rela batal temu janji selepas ‘tew4s’ dengan vide0 cucu, cubaan ibu ‘ump4n’ anak gag4l – “Dia seret beg sampai teng4h malam”

CUBAAN se0rang ibu ‘mengump4n’ anaknya dengan mainan serta makanan kegemarannya sebagai ganti kerana tidak dapat pergi ke rumah neneknya gag4l!

“Dia tew4s dengan d0nat chocolate dan Kinder J0y tapi lepas habis semua dia minta jumpa 0pah balik,” cerita Nur Jamilah Afifa Razali.

Mesra disapa Ella, wanita berusia 33 tahun itu terdahulu berk0ngsi vide0 anaknya dibawa ke sebuah pusat membel1 belah bagi mengalihkan perhatian anaknya yang tiba-tiba rindukan neneknya yang dipanggil 0pah.

Menurut Ella, anaknya itu, Anggun Suffiyya Nur Salam, 4 tahun, memang cukup rapat dengan ibu mentuanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Asalnya, dia vide0 call dengan opah, lepas tu agaknya datang rindu, lepas vide0 call dia kemas baju dalam beg, p4ksa suruh bawa pergi rumah opah.

“Kami tak dapat nak bawa sebab ayahnya bekerja dari 12 tengah hari sampai 12 tengah malam, 0pah dia pula memang sibuk sikit minggu ni, dia ada urusan di Jabatan Pendaft4ran Negara dan ada check up.

“Jadi saya cuba alih perhatian dia, biasa kalau dia buat per4ngai saya bawa pegi bel1 toy untuk alih perhatian tapi kali ni dia tak nak langsung,” katanya yang menetap di Bandar Puteri, Bangi manakala ibu mentuanya pula tinggal di Puchong.

Ella dan keluarganya.

Usaha anaknya memujuk ibu bapa mereka berterusan sehingga keesokan harinya.

“Dia ser3t merata beg sampai tengah malam bawa beg ajak pergi rumah opah. Lepas tu bangun pagi pun dia terus ambil beg, minta lagi nak ke rumah opah, buat per4ngai lagi.

“Lepas tu 0pah mesej ayah dia nak datang ambil Anggun, lepas teng0k video cucu dia 0pah c4ncel urusan dia di JPN untuk datang ambil cucu kesayangannya,” katanya yang mempunyai seorang lagi anak berusia setahun empat bulan.

0pah datang menjemput Anggun dan adiknya.

Katanya, Anggun cukup sayangkan 0pahnya yang bukan sahaja rajin melayannya dan adik, malah sering membel1kan dia pelbagai barangan kesukaannya.

“Dia kalau duduk seminggu dengan 0pah pun memang dia tak tanya ibu dengan ayah dah.

“0pah rajin melayan, memang banyak bekalan makanan, t0y, coklat yang dia akan dapat, sebab tu yang kami 0ffer semua dia tolak sebab dekat sana dia dah dapat semua, opah memang rajin bawa pegi jalan bel1 barang,” katanya, sambil menambah, Anggun merupakan cucu kedua.

Anggun merupakan cucu kedua 0pah.

Menurut Ella, kali terakhir anak-anaknya bertemu dengan 0pah mereka adalah pada hari lahir Anggun iaitu pada 28 N0vember.

“Itu pun dia ikut 0pah balik.. tak sampai dua bulan pun lagi,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment