Majikan Seb4k Pekerja Bangl4desh Pulang Ke Kampung Lepas 16 Tahun Setia Berkhidm4t

Di Malaysia, masih ada sesetengah 0rang yang memandang rend4h terhadap pekerja warga as1ng dari negara kelas ket1ga.

Namun harus di4kui, tidak semua daripada pekerja as1ng ini datang ke negara kita untuk berbuat perkara yang tidak baik. Ramai yang datang ke sini untuk mencari rezeki demi keluarga yang tinggal di negara as4l.

Pulang ke Bangl4desh

Menerusi perk0ngsian seorang maj1kan yang bernama Sufi Amin, dia berk0ngsikan satu hantaran sebagai tanda penghargaan kepada seorang pekerja Bangl4desh yang bakal pulang ke kampung halaman selepas berkh1dmat selama 16 tahun.

Tulis Sufi Amin, perkh1dmatan pekerja Bangl4desh itu telah tam4t pada 14 Januari lalu. Perm1t dia sebagai pekerja t1dak boleh disambung lagi atas fakt0r umur.

Banyak ilmu yang disampaikan

Lelaki ini turut memberi pengh4rgaan kepada pekerja Bangl4desh ini yang banyak memb4ntunya dalam bidang ubah suai rumah dan pemb1naan.

Malah, dia turut berkata banyak ilmu yang disampaikan oleh pekerja Bangl4desh itu dan dia berjanji, ilmu tersebut akan disampaikan kepada 0rang lain juga.

Sumber: Sufi Amin

Anak jadi guru di Bangl4desh

Lebih mengh4rukan, lelaki ini mended4hkan kesemua gaj1 yang diterima oleh pekerjanya itu akan dihantar pulang ke kampung. Kini, anaknya sudah menjadi se0rang guru sekolah di Bangl4desh hasil usaha ker4snya.

Perk0ngsian Sufi Amin ini ternyata membuka mat4 ramai warganet bahawa meskipun kita berbeza b4ngsa dan warna kul1t, nilai persahabatan itu t1dak akan b0leh diganti dengan apa-apa sekalipun di dunia ini.

Sumber: Sufi Amin

Kredit: Sufi Amin

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment