Semua benda n4k warna pink, isteri k0ngsi suami engg4n naik kereta Viva baru ‘mekap’ – “Ada yang gel1 sampai nak munt4h”

IMPIAN wanita ini bertuk4r menjadi realiti.

Gara-gara 0bses terhadap warna merah jambu sejak zaman persek0lahan, wanita ini s4nggup mengecat kereta Per0dua Viva miliknya kepada warna tersebut.

Menurut Nurul Huda Hasni, 34, dia telah menghab1skan kira-kira lebih RM8,000 dalam usaha mengubah akses0ri dan warna kereta yang pada asalnya berwarna biru.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Saya suka warna ni sejak sek0lah lagi sebab kartun Hell0 Kitty yang warna pink. Dari situlah saya bercita-cita nak ada kereta sendiri warna pink.

Kereta milik Huda yang diw4rnakan mengikut warna kegemarannya.

“Masa saya mula bel1 kereta tahun 2013, saya nak ‘Kitty’kan sus4h sikit sebab kereta Viva tu asalnya warna biru. Jadi saya kumpul du1t sikit-sikit untuk ubah warnanya.

“Saya pun mula ‘make-up’ sikit-sikit bahagian dalam kereta sejak enam tahun lepas. Awal tahun lepas pula saya hantar ke J0hnny Aut0 Spray Kuantan untuk cat bahagian lu4r warna pink,” ujarnya yang g1at menyertai kelab persatuan Viva jika berkelapangan.

Menurut wanita yang mesra disapa Huda ini, antara penyebab dia menyuka1 warna merah jambu kerana ia merupakan lambang kewan1taan dan kelembutan.

0bsesi ibu kepada empat anak lelaki ini terhadap warna merah jambu tidak tertumpu kepada kereta sahaja kerana dia juga memilih segala perkak4s dapur bertemakan warna kegemarannya ini.

“Ada juga 0rang anggap pel1k dan tak suka siap cakap burvk pasal saya 0bses sangat dengan warna p1nk ni.

“Mereka k0men dekat vide0 dan p0sting media sos1al… sampai ada yang cakap gel1 sampai nak munt4h bila tengok terlalu banyak warna p1nk.

Dapur Huda yang bertemakan warna merah jambu.

“Tapi saya aba1kan je semua tu. Saya t4k kisah pun semua k0men negat1f. Bagi saya minat semua 0rang berbeza. Macam saya sendiri pun t4k suka warna ungu dan hijau,” ulas wanita yang bekerja di sebuah syar1kat di Kuantan, Pahang ini.

Bercerita lanjut, d1a belum mempunyai keyakinan untuk menyertai mana-mana acara pameran kereta yang diadakan kerana berpandangan kereta tersebut belum siap dih1askan sepenuhnya.

Barangan dapur milik Huda.

Vide0 yang tul4r di TikT0k dan meraih lebih 2.5 jut4 tont0nan itu menunjukkan wan1ta ini berbaju tidur warna merah jambu sedang mengecat bahagian ‘dashb0ard’ keretanya menggunakan semburan berwarna sama dengan bajunya..

Rakaman tersebut dibuat oleh Huda sebagai s1mpanan per1badi sahaja tetapi menjadi perhatian di mana dia tidak meny4ngka masih ramai di lu4r sana yang turut menyukai warna tersebut dan memilihnya sebagai warna kegemaran.

“Suami saya sendiri pun t4k halang minat saya ni lagipun saya bel1 barang dan hias kereta semua pakai du1t sendiri. Tapi dia tak na1k kereta saya tu. Dia naik kereta Pr0ton Wira tapi tak make-up macam kereta saya.

Ruang kerja wanita ini yang dipenuhi warna merah jambu.

“Kalau kawan-kawan saya terjumpa barang Hell0 Kitty mesti saya suruh bel1kan. Saya tak kisah barang tu barang apa asalkan warna p1nk atau Hell0 Kitty, saya sanggup bel1,” katanya.

Jelasnya lagi mengenai vide0 tul4r tersebut, dia sangat senang hati dapat berk0ngsi minat dan ilmu serta tunjuk aj4r kepada peminat-peminat warna merah jambu yang menjadi pengikut di ak4un TikT0k dan Instagram miliknya.

Untuk rek0d, Huda juga juga banyak berk0ngsi mengenai pr0ses dan perkembangan dalam usahanya menukar kereta Per0dua Viva berwarna biru tersebut sehingga menjadi merah jambu seperti sekarang.

Sumber : mStar

Leave a Comment