[VIDEO] Seg4n Mengaku Sudah Berniq4b, Penampilan Terbaru Diana Amir Raih Pujian – ‘Ikhlas Kerana Allah’

Menerusi Instagram Diana Amir, pelak0n ini mengakui seg4n untuk mengupas lebih lanjut mengenai penampilan terbaharunya yang sudah bern1qab. Menurut Diana, dia memoh0n doa peminat dan orang ramai agar hat1nya terus terbuka mempelajari ilmu agama.

Bers4ngka baik dengan Allah

Sebenarnya saya seg4n nak kupas 1su n1qab ni, kalau ada 0rang tanya saya hanya minta mereka d0akan saya. Jadi moh0n sahabat-sahabat yang berhat1 mulia d0akanlah saya yang banyak lagi nak belajar ni diberi kefakihan agama, taufiq dan hidayah daripada Allah SWT, Amin Ya Mujib.

Ujar Diana, dia mahu mencar1 keberkatan dan keredaan Allah. Di samping itu, bern1qab merupakan salah satu fasa dalam kehidupannya. Jelas Diana lagi, dia harus mencari hikmah dalam setiap tindakan yang dilakukan agar dipermudahkan oleh-Nya.

Ini salah satu fasa untuk saya nak dekatkan diri dengan Allah. Jadi saya harap doakan yang terbaik. Yang pentingnya saya tidak mel4nggar sy4rak dan paling penting hat1 saya melakukan apa-apa saja bukan hanya berniqab tapi ibadah yang ikhlas. Semoga mendapat rahmat Allah. Perjalanan istiqamah paling penting untuk semua orang adalah dirinya sendiri. Kalau niat dia kerana Allah, InsyaAllah kita berjalan kepada Allah.

Sebagai hamba Allah, Diana memberi nas1hat kepada semua agar bers4ngka baik dengan sang pencipta. Tambahnya, setiap individu akan dapat hikmah sekiranya mereka sentiasa beristiqamah.

Mula bertudung sekitar 2011

 

View this post on Instagram

 

A post shared by D I A N A A M I R (@dianaamir)

Buat pengetahuan k0rang, Diana Amir mulai bertudung sekitar tahun 2011 dan telah mendirikan rumah tangga pada tahun 2013 dengan Mohd Habibbullah A Rahman. Sepanjang 9 tahun mendirikan rumah tangga, Diana dan suami telah dikurn1akan tiga orang anak yang berusia tujuh hingga empat tahun.

Sumber: Diana Amir

Sumber : Ohbulan

Leave a Comment