“Nak pergi mana tu?”- Wanita Bingvng Mesin Basuh Bergerak Sendiri Macam Nak L4ri Dari Rumah

Kalau k0rang pernah atau masih guna mesin cuci baju semi aut0matik, mesti tahu kan kadang2 lambat sikit nak basuh pakaian guna mesin ni sebab ia suka bergerak-gerak dan bergeg4r ketika digunakan.

Namun, nampaknya mesin jenis aut0matik pun suka buat hal sebab ada se0rang wanita di Tha1land yang b1ngung dengan mesin cucinya yang bergerak sendiri di dapur macam nak lar1 dari rumah.

Sumber: Faceb00k Nann Ptc

Menurut The Smart L0cal, wanita yang dikenali sebagai Nann Ptc telah berk0ngsikan vide0 mesin cucinya yang engg4n duduk diam ketika sedang membasuh pakaiannya di Faceb00k baru-baru ini.

Dapat dilihat dalam vide0 yang berdurasi 15 saat itu bahawa mesin cuci jenis fr0nt load itu ‘berjalan’ keluar dari ruang khas tempat laundry di dapur rumahnya.

Difahamkan, wanita tersebut ada bertanya di media sos1al bagaimana cara untuk menyelesaikan mas4lah itu. Namun, apa yang menarik perhatian ialah rata-rata netizen terhibur dengan ‘gel4gat’ mesin basuh yang seakan kanak-kanak yang mahu lar1 dari rumah.

umber: Facebook Nann Ptc

Nasib baik ada netizen yang baik hati k0ngsikan cara yang betul untuk el4kkan mesin cuci daripada berjalan atau bergerak. Katanya, kena buka tiga biji skru yang terdapat di belakang mesin tu, barulah ia akan duduk diam-diam ketika mencuci baju.

Selain itu, laman web Apartment Therapy pula mengatakan mesin b0leh berjalan jika beb4n pakaian yang dicuci tidak diagihkan dengan sama rata, jadi mes1n akan berpusing secara tidak rata. Hasilnya, ia akan bergeg4r.

Mesin basuh k0rang ada ke yang buat cubaan lar1 dari rumah jugak macam ni?

Sumber: The Smart L0cal, Facebook Nann Ptc

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment