Meng4ku jadi m4ngsa d0kt0r palsu, Raja Ilya tanggung kes4n sampingan… M0h0n pihak berku4sa ambil tindakan tegas

BER1TA mengenai seorang lelaki m4ut selepas menerima raw4tan estet1k daripada pakar kecantikan tidak bertauliah mengundang pelbagai reaksi daripada netizen termasuklah selebriti, Raja Ilya.

Berk0ngsi pengalamannya sebelum ini, Raja Ilya, 36, mended4hkan dia juga pernah menjadi m4ngsa pen1puan d0ktor estet1k p4lsu hingga terpaksa men4nggung kesan sampingan akibat raw4tan yang diterima itu.

“Ser1us geram bila baca berita macam ni, banyak orang di lu4r sana yakin, berani nak m4ti buat pr0sedur raw4tan estet1k tanpa lesen dan sesetengahnya ambil l3sen bawah meja (secara t1dak sah).

“Memang b*** 0rang macam ni! Ini bukan kali pertama ada meningg4l. Saya juga pernah jadi m4ngsa, terima kesan jangka panjang… perempuan yang men1pu jadi d0kt0r buat pr0sedur yang sal4h dan terus hilang.

“Gha1b entah ke mana! Seorang pel4nggan VIP bergel4r datin m4ti di bilik h0tel sebabkan dia. Kejadian ini berlaku pada tahun 2006 hingga 2008,” katanya menerusi laman Instagram pada Rabu.

raja ilya 1

Raja Ilya berk0ngsi pengalamannya dit1pu pakar estet1k p4lsu.

Bersama kapsyen tersebut, Ilya turut berk0ngsi paparan lap0ran berita mengenai penemuan may4t se0rang lelaki yang m4ut selepas menerima sunt1kan membesarkan ot0t pada bahagian punggvng.

Dalam lap0ran itu, m4ngsa berusia 31 tahun ditemui tidak bern4fas dalam sebuah bilik h0tel di Perak dan dis4hkan meningg4l dunia kira-kira pukul 3 petang pada Isnin lalu.

Sementara itu, Raja Ilya berkata raw4tan serta pembed4han k0smetik yang dilakukan oleh d0ktor p4lsu ini boleh memberi kesan kepada pel4nggan kerana mereka menggunakan bahan yang tidak dis4hkan oleh badan kes1hatan.

Justeru itu, dia memohon p1hak berwajib menjalankan s1asatan dan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang terlibat dengan pern1agaan ini.

raja ilya 2

Raja Ilya mahu tindakan teg4s diambil terhadap d0kt0r p4lsu itu.

“Ini satu pen1puan terbesar! Mereka menggunakan bahan yang t4k dibenarkan seperti minyak silik0n dan banyak lagi. Mereka tiada kredibiliti sebagai peng4mal perub4tan estet1k atau mereka tak ada kelayakan untuk buat pembed4han.

“Ini masanya untuk kita pandang ser1us 1su ini kerana boleh memberi kesan sampingan seumur hidup, keceder4an dan kem4tian.

“Ini sesuatu yang mem4lukan. Saya mer4yu Jawatankuasa Am4lan Perub4tan Estet1k Kebangsaan atau mana-mana jabatan lain yang berkaitan untuk mengambil tindakan dan menghent1kan perbuatan ini.

“Saya tidak bercakap tentang mereka yang ju4l pr0duk kecantikan dan memiliki klinik estetik yang berkelayakan kerana saya pun suka dan mereka banyak memb4ntu saya cont0hnya pakar bed4h plastik, Dr. Ali yang saya kenal sangat baik,” ujarnya.

Sumber : mStar

Leave a Comment