Diusik kain hil4ng, nak terbang di majlis kahwin… peminat Aina Abdul t4k kisah baju pengantinnya dikrit1k asalkan majlis berjalan lancar

GARA-gara busana pengant1n kelihatan sedikit pel1k dan di luar kebiasaan, seorang wanita menerima pelbagai reaksi di laman sos1al.

Rekaan baju berwarna mar00n yang dipakainya mempunyai bentuk seakan riben, manakala ka1nnya berwarna krim.

“Trend baju kahw1n 2030 ke ni?”

“Hari kahw1n kain h1lang ke macam mana? Tak kena pula warna lar1 jauh macam terp4ksa guna,” demikian antara k0men-k0men netizen.

Bercakap kepada mStar, wanita berkenaan, Dini Sofia Kamarul Sham berkata, busana pengantin itu dip4kainya pada majlis persandingan di Klang, Selangor, 20 Mac tahun lalu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Namun dia t1dak meny4ngka videonya memperagakan busana tersebut di laman sos1al pada Khamis menjadi tular dan menerima banyak krit1kan.

“Baju pengantin tu direka 0leh pakcik saya (bapa saudara) yang merupakan tukang jah1t untuk nampak lain daripada yang lain.

“Dengan 1dea saya dan pakcik, baju tu mendapat inspirasi daripada riben dan menjadikannya lebih besar yang b0leh menyerlahkan saya yang memakainya,” katanya ketika dihubungi.

busana pelik 2

Dini (kanan) dan suami bersanding pada Mac 2021.

Lebih mesra disapa Dini, wanita berusia 22 tahun itu bagaimanapun tidak ters1nggung dengan tindakan segelintir netizen yang mengkr1tik pakaiannya.

“Saya akui ada yang kata macam kain h1lang, kain terbak4r dan jangan laju-laju t4kut terbang sebab baju macam berkepak. Tapi saya tak terasa hat1 pun, sebaliknya terhibur.

“Semua orang ada pandangan masing-masing dan apa yang penting adalah majlis kahwin saya berjalan lancar,” ujarnya yang berasal dari Klang.

Menurut anak sulung daripada empat beradik itu, busana pengantin yang direka bapa saudara berusia 43 tahun itu sebenarnya mempunyai tiga bahagian iaitu baju, tali pinggang dan kain.

busana pelik 1

Pengantin (tengah) bersama keluarga di pelamin.

“Bentuk r1ben besar itu sebenarnya adalah belt. Pada asalnya nak letak riben kecil saja pada baju, tapi pakcik beritahu kenapa t1dak nampakkan kelainan memandangkan c0rak baju kosong.

“Nampak saja keras, tapi bahagian riben tu agak fleks1bel yang memudahkan pergerakan saya sama ada berdiri mahupun ketika duduk,” katanya sambil menambah rekaan busana tersebut turut mendapat sok0ngan suami, Muhammad Tarmizi Hakimi Ahmid, 24, yang merupakan ahli pern1agaan.

Walau bagaimanapun, Dini meng4kui agak mencabar untuk memakai baju pengantin tersebut sepanjang majlis yang diadakan sehari selepas hari pernikahannya.

“Hanya pakcik yang tahu nak pasang dan t4nggalkan belt riben masa sanding tu. Jadi saya berharap sangat untuk t1dak terasa ke tandas untuk buang a1r ketika majlis berlangsung.

“Memang strvggle, jadi saya makan dulu sebelum majlis. Cuma makan sikit je masa acara makan beradab, memang contr0l dan betul-betul beradab,” ujarnya secara bersel0roh.

busana pelik 4

Dini (kanan) dan suami bergaya dengan busana warna mar00n.

Dalam pada itu, Dini yang merupakan pelajar Ijazah Sarjana Muda Rekaan Industri di Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Kedah mengkagumi gaya fesyen pel1k penyanyi Aina Abdul.

“Tapi siapalah saya nak dibandingkan dengan Aina Abdul. Saya memang suka berfesyen dan mahukan majlis perkahwinan nampak 0utstanding,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment