Mata anak berkaca di majlis k0nv0, puncanya terjaw4b masa sesi lu4h perasaan dalam kereta… naluri si ibu tepat!

SETIAP anak past1 ingin melihat kedua ibu dan bapanya hadir di setiap majlis atau per1stiwa penting yang melibatkan diri mereka.

Wajah gembira serta penuh kebahagiaan se0rang ibu dan bapa apabila melihat anak-anak mereka naik ke pentas kerana kejayaan tertentu pasti akan menambahkan lagi keceriaan si anak.

Namun, t1dak semua 0rang bernasib baik.

Wajah sugvl seorang kanak-kan4k yang kelihatan termenung apabila melihat rakan-rakannya hadir ke majlis ‘konv0kesyen’ tamat tadika bersama kedua ibu bapa mereka baru-baru ini ternyata menyentuh em0si warga maya.

Kanak-kan4k berkenaan, Hawa Humaira Mohd Azmi, 6 tahun hanya hadir bersama ibunya.

“Ibu tanya kakak 0K ke? Kakak jawab 0K, waktu ibu teng0k sekeliling ibu, ibu rasa seb4k, mesti kakak sed1h sebab kawan-kawan kakak ada papa kan?.

“Ibu bangga dengan kakak, kakak anak yang kuat, kakak tak tunjuk yang kakak sed1h,” tulis ibu Hawa, Nik Khuzaimah Nik Mohamed, 31, di laman sos1alnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Bercakap kepada mStar, pen1aga laksa yang mesra disapa Nur ini berkata, suaminya men1ngg4l pada 12 Januari 2020 akibat kemal4ngan mot0sikal.

Dia yang kini menetap di Kelantan berkata, ketika kejadian anak sulungnya itu baru berusia tiga tahun manakala adiknya, Nur Hasya baru berusia 10 bulan.

Menurut Nur, vide0 yang dik0ngsikan di laman TikT0knya itu dirakam pada 25 Januari lalu.

“Memang masa tengah tunggu orang penuhkan dewan saya perasan dia termenvng jauh macam ada sesuatu yang dia tengah fikir.

“Saya tengok mat4 dia masa tu dah berkaca, bila saya tanya dia 0K ke tak, cepat-cepat dia jawab 0K sebab memang dia tak suka tengok saya sed1h.

“Lepas selesai je konv0kesyen masuk kereta baru dia cakap yang dia r1ndukan papa dia,” cerita Nur.

Suaminya men1ngg4l disebabkan kemal4ngan motosikal.

Katanya, tidak ada ungkapan yang dapat menggambarkan betapa sed1hnya dia apabila anaknya itu meluahkan perasaan.

“Allah je yang tahu perasaan ibu waktu tu macam mana, saya tahan seb4k sebab tak nak tunjuk lemah depan anak-anak.

“Sebagai ibu saya nak anak-anak hidup bahagia macam orang lain, dikelilingi orang baik-baik dan menjadi anak yang berjaya suatu hari nanti,” katanya.

Nur dan dua anak-anaknya kini menetap dengan ibu bapanya di Kelantan.

Ibu tunggal itu turut meminta agar orang ramai mend0akan dirinya supaya kuat dan kekal tabah dalam membesarkan anak-anaknya.

Sumber : mStar

Leave a Comment