Bergilir-gilir dukvng nenek lanjut usia selam4tkan diri, 5 ahli keluarga Ezzaty Abdullah ada dalam kereta api terbak4r di Kelantan

INS1DEN kereta api terbak4r di Kampung Anok Machang, Sungai Keladi dekat Pasir Mas, Kelantan pada Selasa malam mengundang rasa cem4s dan pan1k pelak0n Ezzaty Abdullah yang kini sarat meng4ndung.

Menurut Ezzaty, 32, perasaan cem4s itu semakin menebal setelah mengetahui ibu bapa, nenek serta dua lagi saudaranya turut berada dalam tren Ekspres Rakyat Timuran Nombor 27 itu.

Menceritakan semula situasi kejadian yang berlaku kira-kira pukul 9.20 malam itu, Ezzaty berkata keluarganya serta para penumpang lain bergegas mengos0ngkan gerabak.

“Penumpang terp4ksa berjalan jauh mencari kawasan lapang sebelum b4ntuan tiba.

“Saya tak b0leh bayangkan bagaimana keadaan mereka dalam gelap dan di tengah hutan ketika itu.

“Ayah serta bapa saudara terp4ksa bergilir-gilir mendukung nenek yang sudah berusia dan berjalan lebih kurang 100 meter,” katanya ketika dihubungi mStar pada Rabu.

ezzaty 4

Ezzaty dan Azwan Kombos menanti hari kelah1ran anak kedua

Menurut isteri kepada akt0r Azwan K0mbos ini, ahli keluarganya itu dalam perjalanan dari K0ta Bharu di Kelantan ke Kuala Lipis, Pahang.

Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) mengesahkan tren Ekspres Rakyat Timuran N0mb0r 27 mengalami kebak4ran pada bahagian enjin.

Bagaimanapun, ia tidak membabitkan sebarang keceder4an kepada 180 penumpang dalam kejadian di Kilometer (KM) 490.50-491 itu.

Tambah Ezzaty, dia bersyukur apabila semua yang terlibat tidak mengalami sebarang keceder4an.

“Memang rasa cem4s apabila mendapat perkhabaran tersebut. Ibu bapa saya bersama nenek, bapa dan ibu saudara ada dalam keretapi tu.

“Saya hanya fikirkan jika keadaan ter0k saya tidak boleh ke sana kerana sarat meng4ndung.

“Syukur semuanya selam4t dan ibu bapa saya kini berada di rumah bapa saudara di Kuala Lipis,” katanya.

ezzaty 2

Ezzaty lebih bersedia menyambut kelah1ran anak kedua

Dalam pada itu berk0ngsi tentang keham1lan anak kedua, pelak0n drama KL G4ngster: Underw0rld ini memberitahu masih belum menunjukkan sebarang tanda akan bersal1n dalam masa terdekat.

“Jika ikutkan perkiraan memang sudah sampai tarikh bersal1n. Namun belum ada tanda-tanda lagi.

“Anak pertama dahulu pun lewat seminggu, jadi saya tidaklah begitu r1sau. Hanya tunggu sahaja nanti harinya,” ujarnya.

Sumber : mStar

Leave a Comment