“Ser0n0k teng0k!” – [VIDEO] Pengantin Perempuan Silat Di Majlis Sendiri Cvri Perhatian 0rang Ramai

Walaupun sekarang dah masuk bulan kedua untuk tahun 2022, tapi min b0leh kata jemputan kenduri kahwin tu memang tak putvs-putvs sampai ke hari ni.

Haa, bila kita bercakap pasal kenduri kahwin, upacara silat tu memang wajib disel1tkan sebagai penyeri majlis persandingan yang diadakan. Tambah pula, silat ni merupakan salah satu ad4t bagi orang Melayu.

Sebelum ni, kita dah biasa kan dengar pengantin lelaki buka langkah silat? Tapi kali ini, video dari TikT0k yang singgah di FYP min buat ramai tercengang sebab pengantin perempuan pula yang bersilat di majlisnya sendiri!

@nur.4i Yall today is my bestfnd wedding day. Look what happen today 😆 #fypシ ♬ original sound – Nuraisyahrazali

Video yang dik0ngsikan menerusi pemilik akaun @nur.4i ini, kelihatan rakannya yang merupakan pengantin perempuan itu lengkap berpakaian baju pengantin mula buka langkah di tengah-tengah tanah lapang sambil disaks1kan tetamu yang hadir.

Bukan itu sahaja, kelihatan juga di belakang pengantin itu sekumpulan pes1lat sedang menunggu giliran mereka untuk membuat persembahan. Aks1 yang jarang-jarang dibuat oleh mana-mana pengantin perempuan itu mendapat pelbagai reaksi netizen di bahagian k0men.

“Salute…hebat cik puan pengantin…tahniah tahniah tahniah…” – K0men netizen

Sumber: TikT0k

Turut ada yang mengatakan pengantin perempuan itu beruntung kerana dapat mengu4sai langkah silat. Siap ada juga gurauan mengatakan suaminya tidak boleh keluar lep4k lama-lama kerana risau akan terkena silat dari isterinya sendiri. Amb0iii… Suka betul k0rang eh. Hahaha!

Hmm… Min pun banyak lagi jemputan kahwin kawan-kawan ni… Lepas sorang, sorang yang tak s1ngle dah! Ada yang nak teman pergi kenduri tak?

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment