Pemuda hib4 kawan baru kenal tak sampai setahun hadiahkan helmet terp4kai, rupa-rupanya ada kis4h ‘mungkir janji’

SELAIN keluarga, rakan-rakan merupakan 0rang yang paling dekat dalam kehidupan kita.

Begitulah juga jejaka ini yang membuat kejvtan sebagai tanda penghargaan buat rakan baiknya, baru-baru ini.

Menurut Muhammad Alif Najmi Muzammir, 24, dia tidak kisah untuk berk0ngsi rezeki dengan Mohamad Izzudin Azim Abdul Rahman, 17, yang sudah dianggap seperti dar4h daging sendiri.

Dalam satu rakaman tul4r, rakannya yang senang disapa Izzu gag4l menahan air mat4 apabila menerima hadiah topi keledar daripada 0perator kilang itu.

“Kami tinggal di taman bersebelahan dan baru kenal sejak Julai tahun lepas. Kami berdua boleh berkawan sama-sama minat motor.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Nak dijadikan cerita, sebelum ini ada kawan saya bel1 helmet dan saya tol0ng jadi tukang penghantar. Sebelum helmet itu dihantar kepada pemilik, Izzu sempat cuba pakai dahulu.

“Kemudian, kami terus berjanji untuk sama-sama s1mpan du1t dan bel1 helmet itu suatu hari nanti. Tapi saya mungk1r janji. Saya yang bel1 dulu.

alif2

Dua buah topi keledar jenis ARC Ritz yang dibel1 Alif.

“Tapi Kebetulan ada rezeki lebih, saya bel1 dua buah helmet jenis ARC Ritz itu. Dua helmet sec0nd-hand itu berh4rga sekitar RM800. Kiranya satu untuk saya, satu untuk Izzu,” ujarnya.

Menurut jejaka yang mesra disapa Alif itu, kejvtan berkenaan dibuat pada minggu lalu dan video tul4r tersebut dirakam oleh teman wanita Izzu.

Dia sangat tak berkira kalau saya minta tolong. Kalau motor saya rosak, dia hantar dan ambil saya ke tempat kerja.

ALIF

Kata Alif lagi, dia juga seb4k apabila pertama kali melihat rakan baiknya itu menitiskan air m4ta dalam sesi kejvtan berkenaan.

“Kebetulan, hari lahir saya j4tuh pada 27 Disember. Hari lahir Izzu pula 27 Januari. Saya kali pertama tengok dia menang1s ketika buat kejvtan helmet tu.

“Saya boleh nampak yang dia gembira. Itu yang mambuatkan saya pun seb4k dan gembira. Tengok air m4ta dia, saya pun rasa nak menang1s.

“Pada saya, saya sekadar nak memberi. Kita tak boleh berkira dengan kawan. Sebab zaman sekarang sus4h nak cari kawan yang jujur.

alif3

Alif (kanan) mula berkawan dengan Izzu (kiri) sejak tahun lalu.

“Walaupun kita semua ada per4ngai masing-masing, kita kena saling menasihati,” ujar Alif yang menetap di Bukit Sentosa, Rawang.

Tambah Alif, Izzu juga tak l0kek untuk menghulurkan bantuan setiap kali dia berada dalam kesusahan.

“Macam Izzu, dia sangat tak berkira kalau saya minta tol0ng. Kalau motor saya r0sak, dia hantar dan ambil saya ke tempat kerja.

“Walaupun dua helmet tu h4rga dalam RM800, saya rasa tak perlu nak berkira. Sebabnya kami nak pakai, yang penting ia juga untuk kesel4matan kami bila naik mot0r masing-masing,” ujarnya lagi.

Dalam pada itu, Alif akui dia turut terkejvt apabila video kejvtan berkenaan meraih sehingga 390,000 tontonan di aplikasi TikT0k.

alif4=

Alif tak sangka vide0 yang dik0ngsi ke TikT0k akan meraih perhatian ramai netizen.

Malah, rata-rata netizen turut melu4hkan rasa kagum melihat persahabatan antara dua jejaka itu.

“Tiba-tiba pula seb4k tengok dia nang1s. Semoga persahabatan korang kekal ke akhir h4yat.

“Tahniah dik. Hargailah seorang kawan dan jangan sesekali guna kawan untuk kesenangan diri sendiri.

“Semoga murah rezeki awak dik sebab gembirakan kawan. Jadilah sahabat dunia akh1rat ya.

“Aku pula yang nang1s. Terharu tengok nilai persahabatan yang begitu tulus dan ikhlas,” tulis beberapa netizen.

Sumber : mStar

Leave a Comment