Wajah macam Kaj0l, ‘giIakan’ B0llyw00d pula… gadis ini b1mbang ‘krik krik’ jika bakal suami t4k faham minatnya

KAJOL Malaysia? Begitulah label yang diberikan net1zen kepada seorang gadis yang dikatakan mirip Ratu B0llyw00d, Kajol.

“Ada iras ke id0k?” demikian pertanyaan gadis tersebut menerusi vide0 yang dik0ngsi di laman sos1al, dengan rata-ratanya berpandangan wajahnya iras aktres jelita itu.

Gadis berkenaan, Noor Amirah Kamaruddin berkata, wajahnya yang dikatakan mirip bintang filem pec4h panggung, Kuch Kuch H0ta Hai itu sebenarnya bukan hanya disedari baru-baru ini.

Lebih dikenali sebagai Miera Dean, perbandingan wajahnya dengan Kaj0l bermula sejak di sekolah menengah, dan berlanjutan ketika belajar di Universiti Teknologi Mara (UiTM).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Masa saya belajar dalam Dipl0ma Pentadbiran Awam di UiTM Seremban, ada tiga pelajar di kelas yang mempunyai nama bunyinya sama Amirah.

“Untuk lebih mudah, kawan-kawan panggil saya dengan nama Kajol kerana mereka kata muka saya iras pelak0n tu. Bagi saya tak sama, sipi-sipi je,” katanya kepada mStar.

Di sebalik persamaan tersebut, gadis berusia 24 tahun itu memberitahu bahawa dia merupakan anak kelahiran Kuala Lumpur dan berdar4h k4cukan Pak1stan-Melayu.

mirip kajol 6

Miera Dean mula dikaitkan dengan Kajol sejak sekolah menengah.

Menurut anak b0ngsu daripada enam adik-beradik perempuan itu, dia sememangnya dibesarkan dengan filem-filem B0llyw00d.

“Tentunya saya meminati Kajol, terutama wataknya sebagai Anjali dalam filem Kuch Kuch Hota Hai dan Kabhi Khushi Kabhie Gham bergandingan dengan Datuk Shah Rukh Khan.

“Bagi saya, Kajol adalah pelak0n yang hebat kerana lak0nannya begitu menj1wai dari r0mantik, sed1h sehingga ke watak ‘giIa-giIa’,” katanya yang turut meminati akt0r Bollyw00d, Arjun Rampal.

Bila dilabelkan sebagai Kaj0l Malaysia tu, saya 0kay je sebab lain orang lain penerimaan mereka

NOOR AMIRAH KAMARUDDIN

Menyedari pandangan setiap orang adalah berbeza, jurutaip di sebuah makmal perub4tan itu tidak mengambil peduli sekiranya ada yang berpendapat wajahnya t1dak mirip Kajol.

“Orang kata persamaan dari senyuman, kening atau hidung. Ada juga yang kutvk kata tak sama. Tapi saya tak kisah sebab saya bukanlah Kajol yang sebenar, saya adalah Amirah.

“Bila dilabelkan sebagai Kajol Malaysia tu, saya okay je sebab lain orang lain penerimaan mereka,” tambahnya.

mirip kajol 3 w

Miera Dean (kanan) menjadi pelak0n ekstra dalam drama bersiri Syurrga Untukmu.

Dalam pada itu, Miera Dean yang juga merupakan perunding kecantikan turut mempunyai kriteria untuk lelaki pilihannya, seb0leh-b0lehnya turut meminati B0llyw00d.

“Kalau dia tak giIakan B0llyw00d pun okay, asalkan memahami minat saya terhadap filem dan lagu B0llywood. Kalau tak, nanti ‘krik krik’ je bila pas4ng lagu Bollywood.

“Tapi minat B0llywood itu sekadar sampingan. Saya lebih berharap lelaki itu nanti pers0nalitinya jauh lebih matang daripada saya yang anak bongsu ni,” tambahnya.

mirip kajol 5

Miera Dean mahu berlak0n berbakat seperti Nad Zainal dan Mira Filzah.

Siapa s4ngka gadis ini juga pernah menjadi pelak0n ekstra dalam drama bersiri Syurrga Untukmu lak0nan Diana Danielle dan Fahrin Ahmad, yang ditayangkan pada 2020.

“Watak saya tanpa dial0g sebagai guru tadika. Saya sebenarnya berminat untuk menjadi pelak0n, dulu selalu berlak0n teater semasa di universiti.

“Jika diberi peluang, sudah tentu saya mahu berlak0n. Saya kagum dengan lak0nan Nad Zainal dan Mira Filzah yang b0leh membawakan pelbagai watak dengan baik,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment