Jalan lengang, el0k je rider bawa m0t0r tapi maIang tak berbau… pat4h tuIang bahu!

HARI maIang buat seorang penghantar makanan apabila dirempvh oleh sebuah kenderaan.

Rakaman vide0 daripada kamera dashb0ard sebuah kenderaan yang mel4nggar m4ngsa tul4r di media sos1al sejak Selasa.

Menerusi rakaman berdurasi 10 saat itu, pemandu sebuah kenderaan dilihat memandu laju di Lebuhraya Pantai Baharu (NPE) dekat Bandar Sunway, Selangor.

Berdasarkan rakaman dashb0ard itu, kejadian berlaku pada tengah hari Isnin.

Kenderaan tersebut dilihat memandu laju sebelum merempuh seorang penunggang motosikal sebaik melepasi pusat beli-belah Sunway Pyramid.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Rak4man pendek itu hanya menunjukkan m4ngsa yang merupakan penghantar makanan dil4nggar di bahagian sisi kanan sebelum pemandu mula memperlahankan kenderaannya.

Tidak dipastikan tahap keceder4an mahupun ker0sakan motosikal penghantar mot0sikal terbabit, namun terdapat individu memaklumkan m4ngsa mengalami pat4h tul4ng bahu.

Turut difahamkan, m4ngsa bekerja sebagai penghantar makanan sepenuh masa.

rempuh rider 2

Keadaan lebuh raya lengang sejurus sebelum berlaku kejadian. Penunggang mosikal di hadapan (bulatan merah).

Bagaimanapun, rata-rata netizen ber4ng dengan tindakan pemandu terbabit yang memandu dalam keadaan berbah4ya.

“An1aya sungguh. Orang tu mencari rezeki. Ada yang tersayang tunggu kat rumah, entah sudah makan ke belum dari pagi.

“Rempvh macam tu je. G1la amat.

An1aya sungguh. Orang tu mencari rezeki. Ada yang tersayang tunggu kat rumah, entah sudah makan ke belum dari pagi.

NETIZEN

“Dah el0k mot0r tu bawa, lang4r macam tu je. Agak-agaklah.

“Sal4h driver kereta. Dia dari jauh dah nampak 0bjection (halangan) tapi dia tak nak tukar lor0ng atau perlahankan kenderaan,” demikian antara k0men-k0men netizen.

komen rempuh rider compile B

Antara k0men netizen berhubung kejadian.

Malah ada yang mempers0alkan tindakan pemandu berkenaan yang t1dak mengelak daripada mel4nggar penunggang motosikal berikutan keadaan lebuh raya lengang ketika kejadian.

“Motor tu tidak sal4h apa-apa pun. Yang pergi l4nggar dah kenapa? Semoga dipermudahkan segala urusan abang motor tersebut.

“Tak ada comm0n sense ke? Orang tu kau l4nggar. Dia kat depan,” antara lain k0men netizen.

Pada masa sama, penularan vide0 tersebut turut menjadi tanda-tanya berikutan ia merupakan rak4man dashb0ard daripada kenderaan yang merempvh m4ngsa.

Sumber : mStar

Leave a Comment