Pemuda rasa bersaIah! Vide0 berpeIuk dengan abang 10 tahun terpisah undang seb4k, raih lebih 5 jut4 t0nt0nan – “Kami cepat-cepat blah dari situ”

VIDE0 memaparkan pertemuan dua ‘beradik’ yang terp1sah selama 10 tahun mengundang seb4k netizen di media sos1al.

Dalam temp0h 18 jam selepas dimuat naik, vide0 itu meraih lebih 5.3 jut4 tont0nan dan dibanjiri dengan pelbagai k0men netizen.

Ketika dihubungi mStar, Muazzam Shah Uwais Abdul Sani, 22, yang tular dalam v1deo itu menjelaskan ia merupakan lak0nan semata-mata yang dibuat sebagai c0ntent media sos1al.

Mesra disapa Wais, pekerja penghantaran makanan itu meng4ku berasa ralat apabila ramai netizen se0lah-0lah terped4ya dengan lak0nan dia dan rakannya dalam video berkenaan.

“Video itu dirakam pada Jumaat, di hadapan Pavili0n Bukit Bintang. Saya memang dah rancang dengan member untuk buat c0ntent.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Ramai sebenarnya yang percaya. Ada yang terharu, ada juga yang seb4k tengok video kon0nnya dua beradik bertemu selepas lama terp1sah. Ada sikit rasa bersal4h, tapi ini hanyalah c0ntent semata-mata.

“Saya baca k0men, ramai juga yang tanya kenapa kami dua beradik boleh terp1sah. Video ini paling tinggi t0ntonan di TikT0k saya setakat ini,” ujarnya.

wais4

Wais memiliki lebih 800,000 pengikut di TikT0k.

Menurut jejaka dari Shah Alam itu, dia juga mengambil sikap t4k peduli ketika membuat rakaman berkenaan di hadapan khalayak ramai.

Tambah Wais lagi, dia dan rakannya selamba berter1ak dan berpelvkan di hadapan orang ramai demi menj1wai jalan cerita yang sudah dirancang awal.

Mula-mula main TikTok suka-suka saja. Tak sangka terbuka rezeki di sini.

WAIS

“Masa pelvk tu, rasa m4lu juga. Tapi selepas siap rakaman, kami cepat-cepat blah (pergi) dari situ. Masa buat tu saya tak teng0k orang sekeliling.

“Memang rasa m4lu, tapi nak buat c0ntent, kena pend4mlah rasa m4lu,” ujarnya yang memiliki lebih 800,000 pengikut di aplikasi TikT0k.

Bercerita mengenai dirinya, anak sulung daripada empat beradik itu mula aktif menghasilkan c0ntent di TikT0k sejak lebih setahun lalu.

wais3

Wais meraih pendapatan dengan melakukan khidmat reviu di media sos1al.

Imbas Wais, tuah ternyata menyebelahi dirinya apabila p0pulariti yang diraih turut membuka peluang rezeki buatnya.

Sejak memiliki jumlah pengikut yang ramai, Wais juga sering ditawarkan untuk membuat reviu pr0duk, sekali gus ia menjadi sumber pendapatan untuk dirinya.

“Saya buat pelbagai c0ntent. Bermula dengan video-video saya main g4me, kemudiannya ada juga buat vide0 menyanyi dan macam-macam lagi.

wais2

Wais tidak meny4ngka pintu rezeki terbuka buatnya menerusi apl1kasi TikT0k.

“Mula-mula main TikT0k suka-suka saja. Tak sangka terbuka rezeki di sini, b0leh jana pendapatan. Biasanya saya buat reviu pr0duk dan baju, makanan pun ada.

“Kadang-kadang banyak juga saya terima k0men t0ksik. Ada yang cakap saya beria, ada pula yang cakap saya lapar perhatian. Memang sak1t hati, jadi saya terus bl0ck mereka yang k0men negat1f.

“Dalam TikT0k tak perlu ser1us sangat, kita buat video untuk hiburkan diri. Kalau ada yang s4lah, boleh tegur elok-elok. Sekarang ramai yang tegur dalam bentuk perl1 dan menyak1tkan hati,” ujarnya lagi.

Sumber : mStar

Leave a Comment