Isu stesen TV kej4r rating ambil peserta tiada bakat, Zamani anggap industri seni dah berubah

PERNAH menjadi sal4h se0rang peserta Gegar Vaganza mus1m kelima (GV5), penyanyi Zamani juga punya pendapat sendiri berkaitan 1su stesen televisyen mengej4r rating yang heb0h diperkatakan beberapa hari ini.

Bagi Zamani atau nama sebenarnya Zamani Ibrahim, 51, peredaran masa menjadikan kandungan pr0gram televisyen tidak sama seperti dahulu.

Bagaimanapun, v0kalis Slam ini juga berpendapat kualiti peserta perlu diutamakan dalam sesebuah pr0gram pencarian bakat.

“Perlu faham ini adalah sh0w bus1ness dan kedua-duanya (p0pulariti dan kualiti) adalah penting.

“Namun kita tidak b0leh men0lak kualiti untuk mencari juara sesebuah pr0gram televisyen. Manakala p0pulariti pula penting untuk jayakan pr0gram tersebut.

“Industri sekarang memang begitu. Jika kita lihat di lu4r negara pun keadaan sama berlaku. Cuma bagi pendapat saya untuk mencari bakat baharu, kualiti lebih penting,” ujar Zamani kepada mStar.

zamani 3

Zamani dan Jamal bakal berduet lagu p0pular Allahy4rham Saleem sebagai tribute buat sahabat mereka

Zamani berkata demikian ketika diminta mengulas tentang pr0gram Big Stage 2022 (BS22) yang dilihat sengaja mencipta c0ntent kejvtan untuk meraih jumlah t0ntonan.

Selepas epis0d pertama BS22 disiarkan pada Ahad, ramai yang kurang setuju dengan penyertaan usahawan k0ntr0versi Iqbal Zulkefli sebagai salah seorang peserta pr0gram tersebut.

Zamani ditemui ketika majlis sidang media A Night To Remember Datuk Jamal Abdillah & Zamani di Kuala Lumpur pada Rabu.

Persembahan istimewa dua bintang terkenal ini dijadualkan berlangsung pada 26 Mac di Manhattan Ballroom, Berjaya Hotel, Kuala Lumpur.

Perlu faham ini adalah show business dan kedua-duanya adalah penting

ZAMANI

PENYANYI

Ketika ditanya tentang persiapan k0nsert, penyanyi lagu Syair Si Pari Pari ini meluahkan rasa b1mbang jika ia terpaksa dibat4lkan berikutan peningkatan kes harian c0vld-19.

“Memang r1sau melihat kes harian sekarang ini. Jika ker4jaan umumkan tidak boleh mengadakan sebarang majlis kita terp4ksa akur.

“Saya sendiri sentiasa menjaga kes1hatan diri supaya tidak menjejaskan mana-mana persembahan.

“Saya tidak akan keluar rumah jika t1dak perlu. Hanya pergi mengikuti latihan dan selebihnya saya banyak luangkan masa di rumah sahaja,” katanya.

zamani 2

Bersama penganjur dan pemuzik yang bakal menjayakan A Night To Remember Datuk Jamal Abdillah & Zamani.

Pada malam itu nanti, Zamani akan menyanyikan enam buah lagu dari album solonya.

Selain itu dia juga akan berduet bersama Jamal menerusi dua buah lagu yang pernah dip0pularkan oleh Allahy4rham Saleem sebagai tribute kapada penyanyi itu.

Majlis anjuran Imaginex ini akan menyediakan 100 buah meja dengan h4rga berbeza. Pen0nton yang membuat pembel1an meja VVIP juga berpeluang untuk menghadiri sesi ramah mesra bersama Jamal dan Zamani pada malam itu.

T1ket b0leh dibel1 secara atas talian di www.ilassotickets.com bermula 8 Februari.

Sumber : mStar

Leave a Comment