Trag1s! Selepas buat 2 kerja kumpul duit hantaran, GF minta putvs… tahu-tahu bertunang dengan laki lain guna peIamin, baju tunang dipilih bersama

“SEPERTI dibunvh tapi tidak m4ti, seperti luka tapi tidak berdar4h.”

Begitulah kapsyen yang ditulis oleh se0rang pemuda di media sos1al menggambarkan situasi h1banya apabila hubungan cintanya terputvs di tengah jalan.

Menurut Fakhrul Hakimi Md Zainurin, 26, dia terp4ksa menanggung rasa kecew4 kerana bek4s kekasih mengambil keputusan untuk membat4lkan majlis pertunangan yang sepatutnya berlangsung pada 18 Disember 2021 atas alasan ‘tiada jod0h’ di saat segala persiapan sudah pun dilakukan.

Ketika dihubungi mStar, dia yang mesra disapa Fakhrul mengakui masih lagi dalam keadaan sed1h namun menerima ketentuan Ilahi dengan hati terbuka.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“T1pulah kalau saya cakap tak kecew4. Siapa saja yang boleh terima bila kena lalui situasi sed1h macam ni. Saya sanggup jadi penghantar makanan untuk dapat du1t cepat semata-mata mahu menghalalkan dia.

“Waktu keluarga dia buat keputusan minta kami bertun4ng, saya baru lagi mula bekerja sebagai penghantar makanan lebih kurang lima bulan. Saya sebenarnya tengah praktikal di Serdang, Selangor. Jadi saya buat dua kerja dalam satu masa.

Jejaka ini bekerja sebagai penghantar makanan walaupun sedang menjalani lat1han industri.

Imbas Fakhrul, untuk merealisasikan permintaan keluarga kekas1hnya termasuklah hantaran berjumlah RM20,000 dia juga berjimat cermat dalam perbel4njaan harian.

“Waktu ni nak cari kerja bagus bukanlah senang. Gaj1 saya bekerja sebagai rider tak k0nsisten setiap sebulan. Itu pun cukup-cukup saja untuk bel4nja diri sendiri dan bagi mak ayah. Selebihnya saya simpan untuk persiapan bertunang.

Saya pernah dikecewakan perempuan lain sebelum ni. Tapi dengan dia ni saya sayang betul sebab tu saya nak memperisterikan dia.

FAKHRUL HAKIMI

“Bek4s kekasih saya pula masa tu dah mula bel1 barang-barang tunang dan kahwin. Masa itulah saya keluarkan wang s1mpanan. Tapi setiap k0s yang kami t4nggung, kami bahagi dua. Dia bay4r separuh, saya pun bay4r separuh,” katanya.

Ditanya sejak bila hubvngan mereka mula bermas4lah, anak kelahiran Kluang, Johor ini berkata semuanya berlaku secara tiba-tiba selepas beberapa hari keluarganya datang merisik.

“Keluarga saya datang merisik dia 16 Oktober tahun lalu. Dalam temp0h bercinta selama setahun lebih, saya dan dia tiada masalah pun. Walaupun ada persel1sihan faham tetapi kami akan berbaik semula.

Antara t4ngkap layar perbualan Fakhrul dan bek4s kekasihnya dalam memilih barang persiapan bertunang.

“Satu hari tiba-tiba dia minta nak bat4lkan majlis pertunangan. Sebelum tu kami ada berg4duh juga. Alasannya kerana dia lihat saya seperti t1ada masa dan usaha untuk luangkan masa dengan dia.

“Padahal dua pekerjaan saya buat. Ini yang saya dapat setelah semua kemahuan dia saya ikut. Akhirnya kami sepakat bat4lkan pertunangan yang sepatutnya dibuat pada 18 Disember 2021.

“Tak mengapalah, saya sedar saya pun bukan datang daripada keluarga senang. Mungkin keluarga dia dah jumpa jod0h lebih sesuai untuk dia,” luah Fakhrul.

Menurut anak sulung daripada dua beradik ini, kini dia pasr4h dengan dug4an yang menimpa dirinya dan berusaha untuk menguatkan diri menerima kenyataan.

“Saya pernah dikecew4kan perempuan lain sebelum ni. Tapi dengan dia ni saya sayang betul sebab tu saya nak memperisterikan dia. Walaupun temp0h perkenalan agak singkat tapi saya rasa dia yang terbaik dan ser1us pada masa tu,” jelasnya.

Fakhrul merupakan anak sulung daripada dua beradik.

Ditanya adakah masih ada harapan untuk dia dan bek4s kekasih kembali bersama, Fakhrul berkata dia tidak yakin akan berlaku sebegitu.

Rider GrabF00d ini berkata, keluarga kedua-dua bel4h pihak juga sudah menerima ketentuan ini dengan berlapang dada.

Mengenai perkongsian di TikT0k, dia cuma mahu menyimpan kisahnya sebagai kenangan dan tidak menyangka p0stingnya mendapat perhatian netizen.

“Saya tak mahu bermusvh dengan sesiapa. Lagipun saya dapat tahu dia dah bertunang dengan orang lain pada tarikh sepatutnya kami bertunang 18 Disember lalu. Pakaian dan pelamin pun dia guna semua yang sama. Mungkin pilihan dia kali ni jauh lebih baik daripada saya.

Jejaka ini masih dalam usaha menerima hak1kat tentang takd1r yang ditentukan oleh Allah untuknya.

“Sus4h juga nak lupa sebab kami dah rancang nak kahwin pun. Dalam kep4la saya dah set untuk memperisterikan dia dan jadikan peneman hidup saya tapi perancangan Allah lagi baik.

“Saya harap dia berbahagia dengan pengganti yang dia p1lih. Saya reda dengan apa yang terjadi. Hanya masa yang dapat menentukan segalanya,” cerita Fakhrul menutup k1sahnya.

Sumber : mStar

Leave a Comment