[VIDEO] Usahawan tunjuk du1t ‘kepuk-kepuk’, sekali LHDN masuk k0men perIi

PETALING JAYA – Sejak kebelakangan ini, makin kerap gol0ngan usahawan memuat naik vide0 sedang mengira wang hasil ju4lan pern1agaan mereka dalam kuantiti yang banyak.

Baru-baru ini, menjadi perhatian pengguna media sos1al apabila tul4r sebuah rakaman yang memaparkan pasangan usahawan sedang memasukkan sejumlah wang dengan n1lai RM1.45 jut4 ke dalam beg.

Menerusi perk0ngsian @farhanazahra91 di TikT0k yang juga pengasas pr0duk kecantikan, dia memaklumkan dengan tindakan memuat naik vide0 sambil menunjukkan wang yang banyak mampu menarik perhatian pengguna lain.

“Tunjuk du1t la baru ‘FYP’,” katanya.

Lebih menarik perhatian apabila adm1n Lemb4ga Hasil Dalam Negeri (LHDN) turut meningg4lkan k0men pada video tersebut seolah-olah memberi kata-kata memerl1.

“Banyak du1t itu, ada panggil kami tak,” tulisnya.

Sementara itu, rata-rata orang ramai merasa kurang senang dengan tindakan mereka apabila dikatakan r1ak dan segelintir pengguna mempert1kaikan sama ada wang tersebut disalurkan untuk memb4ntu orang lain atau tidak.

“Du1t yang kita ada sekarang ini belum tentu kekal milik kita, m0ga pas4ngan ini lakukan sedekah juga untuk lebih berkat, bukan tayang du1t semata-mata,” kata seorang pengguna.

Sehubungan itu, usah4wan yang dikenali dengan panggilan Cik Na itu, membal4s semula k0men pengguna tersebut serta menunjukkan sebuah video lain memaparkan situasinya bersama beberapa pegawai sedang berbincang mengenai b4ntuan yang ingin disalurkan.

“Teng0k vide0 ini, kalau Cik Na tunjuk kata r1ak, bila tak tunjuk macam-macam andaian 0rang pada Cik Na,” tulisnya.

@farhanazahra91 Reply to @hanisnasiruddin.ed ♬ Cinta Sampai Mati – Raffa Affar

T4ngkap layar k0men yang ditinggalkan oleh admin LHD N berhubung video yang dik0ngsikan seorang usahawan

K! ONLINE

Tonton video :

@farhanazahra91 Fyp ke tak ni ?? Orang cakap lau tunjuk duit senang #fyp dan senang #masukberanda ♬ Cinta Sampai Mati – Raffa Affar

Sumber : Tiktok farhanazahra91 Trending Sangat

Leave a Comment