P0sitif C0vld-19, Tasha Mansahar kuar4ntin dengan anak usia 3 bulan… Dapat banyak DM elak b4yi dij4ngkiti

PENYANYI Tasha Manshahar dis4hkan p0sitif c0vld-19 dan kini menjalani kuarant1n kendiri di rumah bersama bay1nya, Mateen Rizqi.

Berk0ngsi mengenai gejala awal, Tasha atau nama sebenarnya Nur Nadia Natasha Mohd Manshahar berkata dia mula mengalami sak1t tek4k pada Ahad lalu.

Selain itu, penyanyi berusia 29 tahun itu turut mengalami gejala berterusan seperti pen1ng kepala, sak1t sendi, hidung tersumb4t dan b4tuk.

“Simpt0m saya bermula Ahad lalu. Lepas itu dia macam berperingkat. Ahad, sak1t tek4k bawa ke Isnin. Selasa, tek4k bertambah sak1t, sak1t sampai telinga.

Tasha 1

Hanya Tasha sahaja disahkan p0sitif c0vld-19.

“Petang kurang tapi datang pen1ng kepala. Nak dekat maghrib, datang sak1t sendi pula. Ser4m sejuk rasa. Tel4n panad0l, selesai.

“Rabu, simpt0m yang semalam semua dah tak ada, h1dung tersumb4t pula. Khamis, hidung tersumb4t dengan b4tuk. Suara pun dah mula ser4k sengau.

“Jumaat, b4tuk dengan h1dung tersumbat tapi dah kurang. Sekali sekala datang kepala rasa berat,” katanya menerusi Instagram miliknya.

Penyanyi lagu Bukan Aku ini turut memberitahu dia tidak mengalami dem4m pan4s dan masih mempunyai der1a rasa serta bau.

Saya dapat banyak DM daripada ibu yang pernah melalui pengalaman macam ini.

TASHA MANSHAHAR

PENYANYI

Tasha kini menjalani kuar4ntin bersama anak keduanya yang masih menunggu keputusan uj1an calitan.

Manakala suaminya iaitu penyanyi Raqib Majib dan anak pertama mereka, Muammar Rafiqi tidak dij4ngk1ti wab4k itu.

Dalam pada itu, Tasha meng4kui dia berdepan dengan risik0 apabila membuat keputusan untuk membawa bay1nya yang berusia tiga bulan kuarant1n bersama.

Menurut Tasha, dia banyak menerima mesej daripada kaum ibu yang melalui pengalaman sama dan berharap anaknya tidak dij4ngk1ti v1rus itu sehingga tamat tempoh kuarant1n.

“Sebelum buat keputusan untuk bawa Mateen kuarant1n bersama saya, risik0 terbesar adalah Mateen pun akan p0sitif.

Tasha 2

Tasha tak sabar untuk bersama suami dan anak pertamanya semula.

“Saya memang cuba sedaya upaya ikut guidelines, buat apa yang termampu supaya Mateen kekal negat1f dan kami b0leh cepat bersama dengan daddy dan Muammar.

“Semalam saya dapat banyak DM daripada ibu yang pernah melalui pengalaman macam ini. Alhamdulillah b4by negat1f sampai habis kuarant1n. Saya harap Mateen pun macam tu.

“Tapi dalam hat1 sejujurnya, saya juga letakkan sedikit persediaan sekiranya selepas ikhtiar, Mateen p0sit1f juga,” katanya.

Untuk rek0d, Tasha berkahwin dengan penyampai radi0 Zayan, Raqib Majid pada 8 September 2018 dan dikurn1akan dua zur1at, Muammar Rafiqi, 3 dan Mateen Rizqi, tiga bulan.

Sumber : mStar

Leave a Comment