Wanita ser4m teng0k CCTV! Nampak pak guard pec4h masuk rumah, seIamba buka baju, seIuar… siap ‘cari’ guna WhatsApp caII

SIAPA s4ngka individu yang selama ini mengaw4l kesel4matan kawasan perumahan mempunyai niat yang t1dak baik.

Begitulah detik cem4s yang dialami seorang wanita, yang nyar1s menjadi m4ngsa kepada seorang pengaw4l kesel4matan yang bertindak memec4h masuk ke rumahnya.

Menerusi satu perk0ngsian yang kini tul4r, wanita itu hanya menyedarinya menerusi rakaman kamera litar tertutup (CC TV) yang dipasang di rumahnya, di Johor.

“Pada 10 Februari lalu, jam 12.14 pagi Yuyun tak sampai rumah lagi. Masih kat lu4r dalam perjalanan nak balik dari pergi makan.

“Tiba-tiba dapat n0tif1kasi aplikasi C CTV dari dalam rumah ‘m0tion detected’ asyik blink-blink (berkelip-kelip). Saya terus buka teng0k live C CTV,” katanya di halaman Faceb00k Yuyun Nissa.

guard pecah masuk cctv 4

Lelaki berkenaan turut menaiki ke t1ngkat atas rumah.

Ternyata rakaman CC TV pada awal pagi itu menggemp4rkan Yuyun apabila mendapati seorang lelaki berada di dalam rumahnya.

“Allahuakhbar sekali teng0k ada seorang lelaki dalam rumah Yun, lelaki tu macam familiar sangat. Sekali teng0k baju dia pakai rupa-rupanya peng4wal kesel4matan perumahan Yuyun.

“Dia d0k berkel1aran dalam rumah naik turun siap buka baju seluar semua. Sempat lagi dia WhatsApp call Yun tanya kat mana.

“M0tif dia bukan nak mencur1 atau mer0mpak pun. Dia memang nak cari Yun dan ada n1at yang tak baik. Rumah semua berkunc1 tapi dia lagi pandai,” katanya.

Rakaman CCT V juga menunjukkan lelaki berkenaan naik ke tingkat atas rumahnya.

guard pecah masuk cctv 3

Baju peng4wal kesel4matan yang ditinggalkan di rumah Yuyun.

Menurut Yuyun, dia tidak pasti bagaimana peng4wal kesel4matan tersebut boleh memec4h masuk rumahnya kerana CCT V yang dipas4ng hanya dapat mengesan pergerakan di ruang tamu.

Yuyun yang merupakan ej3n 1nsurans kemudian segera menghubungi kakak dan abang iparnya yang tinggal di lor0ng bersebel4han untuk membuat pemer1ksaan di rumahnya.

“Bila abang ipar sampai je rumah terus lelaki ni lar1 keluar rumah sampai tertinggal baju kerja secur1ty guard dia,” katanya.

Walaupun kita duduk dalam perumahan yang ada pengawal keselamatan belum tentu rasa selamat.

YUYUN

Meng4kui kejadian yang berlaku cukup men4kutkan, namun wanita itu bersyukur kerana dirinya dan anak-anak sela4at dan diberi perl1ndungan.

“Ya Allah perasaan t4kut ser4m semua ada. Tak dapat bayangkan kalau Yun ada kat dalam rumah dengan anak-anak semua,” tambahnya.

guard pecah masuk cctv 5

Yuyun membuat lap0ran p0l1s berhubung kejadian.

Susulan kejadian itu, Yuyun membuat lap0ran p0lis dan svspek berjaya dit4han di mana s1asatan masih dijal4nkan.

Difahamkan, individu berkenaan mempunyai rek0d k3s d4d4h.

“Yuyun bersyukur tak ada apa-apa berlaku. Cuma nak ingatkan anda walaupun kita duduk dalam perumahan yang ada peng4wal kesel4matan belum tentu rasa selamat. Sentiasa berjaga-jaga dan hati-hati,” katanya.

Setakat ini, p0sting Yuyun di Faceb00k dik0ngsi lebih 4,300 kali.

Sumber : mStar

Leave a Comment