“Bila 0tai memancing…”- [VIDEO] Nenek Ini Cvri Perhatian Tangk4p Ikan Cara Unik!

K0rang kaki panc1ng ikan tak? Kalau k0rang kaki pancing, ada berapa banyak j0ran dah yang k0rang ada? Pastu, k0rang selalunya guna umpan apa nak t4ngkap ikan?

Nak memancing ni perlukan kesabaran yang sangat lah tinggi. Sebab apa? Sebab nak tangk4p ikan ni bukan campak j0ran terus ikan datang tau. Berg4ntung pada nasib, kalau cepat tu rezeki lah…tapi kalau lambat, fuhh berjam-jam lah tunggu!

Tapi, vide0 perk0ngsian yang memperlihatkan skill memancing se0rang nenek ini dah cur1 perhatian ramai. Cara dia tangk4p ikan tu sangat lah un1k!

@matserap1 Pakai tepung kacau2 ja.. penuh beldi #matseraptukang ♬ suara asli – Rizkan 001 🐓🐓 – story wa

“Pakai tepung kac4u-kac4u ja…penuh baldi!”

Vide0 perk0ngsian daripada @matserap1 yang berdurasi 59 saat ini telah berjaya mencur1 perhatian ramai sehingga berjaya meraih jumlah t0ntonan sebanyak 5.6 jut4 pen0nton dalam masa sehari! Hanya menggunakan tepung gandum dan bot0l plastik sahaja dia berjaya men4ngkap banyak ikan!

Menurut netizen di ruangan k0men, katanya ‘tr1ck’ macam ni hanya boleh digunakan untuk t4ngkap ikan belanak je dan rupanya cara un1k ni dah memang dikenali ramai!

Pun begitu, ramai juga yang baru pertama kali teng0k cara memancing tanpa j0ran macam ni. Biasalah…kita orang bandar selalunya tangk4p ikan dekat pasar je.

Nanti balik kampung min nak cubalah…manatau boleh t4ngkap ikan siakap ke, boleh buat masak st1m dengan tiga rasa. Fuhh nikmat!

Sumber : Lobak Merah

Leave a Comment