“Saya Cukup Ant1 Lelaki Berfikiran K0l0t”-Dr Say K0men ‘Tweet’ Isteri Harus Berhias Di Rumah Untuk Suami

Pers0naliti televisyen, Dr Say Shazril tampil memberikan ulasan mengenai tweet se0rang warganet di Tw1tter yang berpendapat isteri seharusnya berhias untuk suami.

T1dak Suka Lelaki Berfikiran K0l0t

Menerusi p0sting di Instagram, Dr Say memberitahu bahawa dia sangat t1dak sukakan lelaki yang berfikiran k0l0t seperti warganet tersebut dan berpendapat warganet itu masih belum berkahwin kerana memberikan tweet sebegitu.

“Tergerak hat1 nak buka t0pik ni sebab again saya cukup ant1 lelaki berfikiran k0lot macam gambar kedua. 1st and f0remost saya rasa penulis tw1tter ni tak kahwin lagi & kalau dah kahwin, saya kas1han dengan isterinya.”-Dr Say

Isteri Berhias Ert1 Suami Bijak Jaga Penampilan & Pakaian Isteri

Dr Say turut memberitahu bahawa dia pernah terfikir dahulu mengapa isterinya berhias sewaktu keluar dari rumah. Namun, dia berpendapat jika isteri berhias untuk ke pejabat itu melambangkan betapa bagusnya si suami menjaga isteri dari segi pakaian dan penampilan.

“Awal-awal dulu saya pun pernah terfikir ‘kenapa b1ni aku keluar cantik-cantik sangat, pakai mekap perfume bagai’ tapi bila fikir balik AN EXCELLENT WIFE IS THE CR0WN OF HER HUSBAND.

Maksudnya kalau b1ni kita berhias elok-el0k tidakkah dia melambangkan betapa bagusnya kita sebagai suami menjaga dia dari segi pakaian & penampilannya? Kalau isteri selebet seleng4 sem0ngeh tak ke kita sebagai suami rasa m4lu?”-Dr Say

Tambahnya lagi, Dr Say memberitahu  dia sentiasa mengingatkan isterinya untuk sentiasa membersihkan muka selepas pulang dari rumah dan berpendapat para suami t1dak akan dapat menandingi kerajinan isteri dari melakukan kerja rumah.

“Nak cakap pas4l isteri berhias kat rumah, l0gik akalnya bang nak ke b1ni makeup tebal berinci-inci dalam rumah tu? Tiap-tiap kali balik dari keluar rumah saya yang ingatkan b1ni untuk cuci muka dia sebab saya pun gel1 kalau dia sayang saya dengan mekap lipstick bagai tu.

Lagipun rajin mana pun kita sebagai suami , kita takkan dapat menandingi kerajinan b1ni kita dari mengemas rumah, jaga anak, masak untuk sekeluarga, pulak tu dia kerja macam kita. Bagilahh depa pakai selesa-selesa kat rumah tu sebab bila depa selesa mest1 kehidupan kita sebagai suami pun selesa”-Dr Say

Apa pendapat k0rang.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dr Shazril Shaharuddin (@say_shazril)

Sumber : Murai

Leave a Comment