HiIang keyakinan diri, Nana Mahazan menang1s setiap hari teng0k muka naik jeraw4t

MEMASUKI 1ndustri seni menerusi pr0gram realiti nyanyian Akadem1 Fantasia mus1m pertama, Nana Mahazan tidak terk1lan apabila rezeki beralih ke bidang pengacaraan.

Malah, pemilik nama penuh Nurul Hana Che Mahazan bersyukur bidang pengacaraan juga memberi dia lebih keyakinan dalam memasuki dunia pern1agaan dengan pr0duk k0smetik dan makanan jenamanya.

“Saya percaya sekalipun pintu dunia seni yang membuka jalan dan pintu rezeki, jam1nan itu belum tentu selamanya. Jadi saya percaya apa yang tertulis membuka 1001 rahs1a dan hikmah. Namun sesungguhnya, Allah sebaik baik perancang.

“Suara yang saya ada dan jaja selama ini biarpun t1dak kepada f0kus utama menjadi penyanyi atau pelakon, tapi digunakan untuk mengacara dan bercel0teh. Tetap ada kaitan, dekat dengan diri atau timbal balik.

Nana 1

Nana mula ceburi bidang pern1agaan.

“Tertutup pintu rezeki itu, pasti ada punca lain yang akan dibuka-Nya. Malah menjadi artis dan wanita sendiri juga mengajar saya betapa pentingnya menjaga penampilan dan keyakinan.

“Suka melawa dan bers0lek itu perkara biasa. Itu juga antara sebab mengapa saya memilih dunia pern1agaan kecantikan menerusi Nana Mahazan Beauty sejak 2018,” katanya yang bertudung sejak tahun lalu.

Saya sendiri tahu bagaimana diselubungi perasaan sed1h kerana t1ada keyakinan diri

NANA MAHAZAN

PENYANYI/ PENGACARA

Berk0ngsi mengenai permulaan pern1agaan kecantikannya, Nana mended4hkan dia pernah mengalami mas4lah kulit yang tervk sehingga hilang keyakinan diri.

Bersyukur mempunyai suami yang sentiasa memberi semangat, Nana meng4kui ketika itu dia kerap menang1s setiap kali melihat wajahnya di cermin.

Nana 2

Nana pernah alami masalah kul1t sehingga h1lang keyakinan diri.

“Saya sendiri tahu bagaimana diselubungi perasaan sed1h kerana tiada keyakinan diri. Saya boleh faham fasal pergelvtan mereka yang dibvru keres4han sebab kulit wajah tervk.

“Ir0ninya saya melalui fasa itu pada tahun 2017. Saya alami masalah kulit atau timbul jer4wat dan bintik merah kerana p0ri tersumb4t dek pelbagai masalah melanda.

“Suami saya sendiri menjadi saks1 paling dekat melihat saya ada dalam keadaan itu. Masa itu, saya akan tengok cermin sambil menang1s setiap hari. Suami juga yang selalu sunt1k semangat tanpa gag4l untuk saya cuba tip atau pr0duk itu dan ini.

“Dialah penyokong setia menerima kelebihan dan kekurangan diri. Dia juga tul4ng belakang di sebalik kejayaan saya. Kalau ada pepatah di sebalik kejayaan lelaki ada wanita di belakangnya. Tapi k3s saya, jadi sebaliknya,” katanya.

Kata Nana lagi, lebih setahun dia mencuba pelbagai jenis pr0duk kulit.

Malah selepas ramai melihat perubahan wajahnya, Nana terlintas memasarkan rangkaian jenama pr0duk penjagaan kulit sendiri pada tahun 2020.

Sumber : mStar

Leave a Comment