‘Saya macam Leg0 pula…’ Shuib mula bersuara d4kwaan mahu Iamar adik Heliza Helmi

Adik Nur Heliza Helmi, Hazwani, menaf1kan dirinya adalah wanita ‘m1steri’ yang dikaitkan sedang berkawan dengan usahawan serta pel4wak terkenal, Shuib.

Hazwani yang ditemui media pada majlis pelancaran filem pertama lak0nannya, R0ad To Heaven, meng4kui terkejvt ketika mula-mula terbaca d4kwaan berkenaan.

“Saya pun tak tahu macam mana d4kwaan macam tu boleh timbul. Saya tahu (mengenai 1su itu) pun selepas ada individu yang berk0ngsi mengenainya melalui Instagram.

“Apabila membacanya, saya memang sangat terkejvt, tapi taklah sampai terkesan atau terg4nggu kerana saya tahu perkara tu tak benar,” jelasnya.

Tambah pelajar ijazah sarjana muda dalam bidang ps1k0logi di Universiti Islam Antarabangsa itu, dia sendiri tidak pernah terfikir untuk mendekati Shuib kerana sedang menyelesaikan pengajian yang dijangka tam4t Ogos ini.

Katanya, dia hanya mengenali lelaki itu sebagai teman artis.

“Saya kenallah dia sebagai pelawak, tapi nomb0r telefon dia pun saya tak ada apatah lagi pernah berjumpa mahupun berhubung.

“Jauh lagi perjalanan saya. Saya memang langsung tak terfikir ke arah tu (untuk menam4tkan zaman buj4ng),” katanya di Pawagam P Ramlee, Perbadanan Kemajuan F1lem Nasional (Finas), Ampang Jaya, semalam.

Rasa berdeb4r-deb4r

Sementara itu, berk0ngsi pengl1batannya dalam filem R0ad To Heaven yang mendapat arahan Nizam Zakaria, Hazwani melihat ia sebagai salah satu cabang dakwah.

Pas4ngan adik-beradik Heliza (kanan) dan Hazwani

Meng4kui teruj4, Hazwani pada masa sama menyatakan sebagai filem pertamanya, t1mbul perasaan b1mbang sekiranya dia gag4l memberikan yang terbaik.

Namun, katanya, berlak0n di samping Heliza, sedikit sebanyak memb4ntu untuk meningkatkan semangat.

“Berdeb4r-deb4r juga untuk berlak0n filem walaupun pernah berlak0n drama sebelum ni. Tapi bila ada Kak Ja (Heliza), sedikit sebanyak memb4ntu.

“Walaupun berat, saya anggap ia sebagai satu cabang dakwah. Dulu orang berdakwah melalui tulisan, tapi kini melalui seni pun b0leh,” katanya.

Saya t1dak pernah berjumpa adik  penyanyi Heliza Helmi

Pelawak Shuib Sepahtu menganggap dirinya seperti alat mainan Leg0 apabila dikaitkan dengan ramai wan1ta sejak pemerg1an isteri, Allahy4rham Sit1 Sarah Ra1ssuddin, Ogos lalu.

Bapa kepada empat cahaya mata itu bagaimanapun engg4n melat4h kerana meng4ku tidak mampu menutup mulut orang atas apa yang berlaku.

Bagaimanapun, Shuib, 36, berharap dirinya t1dak diperkatakan berlebihan kerana t1dak mampu meramal masa depan.

“Saya t1dak boleh tutup mulvt orang bercakap pasal saya… Mungkin orang di lu4r sana mengambil berat.

“Selepas hampir enam bulan Sarah pergi, orang sudah mula beralih kepada cerita kahwin. Saya t1dak boleh hal4ng orang daripada bercerita pasal kahwin, tetapi jang4nlah berleb1han cakap benda yang saya tidak tahu bagaimana (masa depan).

“Kadang-kala rasa diri seperti Leg0 apabila orang s1buk menj0d0hkan saya dengan beberapa wanita,” katanya kepada BH Onl1ne.

Baru-baru ini, tular klip vide0 Siti Nordiana berkunjung ke sebuah butik untuk menempah persalinan hingga peminat membuat spekulas1 dan berusaha menjod0hkan penyanyi itu dengan Shuib.

Bertanya mengenai perkara itu, Shuib sangat terkejvt apabila berita itu tul4r kerana t1dak pernah memiliki n0mbor telefon Siti N0rdiana atau mesra disapa Nana itu.

Shuib juga terkejvt dikaitkan dengan adik kepada penyanyi Heliza Helmi iaitu Hazwani, sedangkan mereka tidak pernah berjumpa.

“Saya sangat terkejvt apabila dikaitkan dengan Siti Nordiana. Kami pernah berjumpa dua kali dalam pr0gram hiburan. Saya tidak pernah menghubungi atau memiliki n0mbor telefonnya.

“Mengenai Hazwani pula, saya tidak pernah berjumpanya. Jadi, macam mana pula kami boleh dikaitkan?” katanya.

Baru-baru ini, Shuib mended4hkan sedang mengenali seseorang. Namun, hubvngan itu tidak ser1us. Shuib juga dilap0rkan berkata, ibunya sudah memberi lampu hijau dan menyarankan membuka pintu hat1 mengenali wan1ta.

Shuib mendirikan rumah tangga dengan Allahy4rham Siti Sarah pada 2011. Mereka dikurniakan empat cahaya mata, Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq m4tin, 6, dan Ayash Affan yang berusia lima bulan.

Sumber : Limau Asamboi

Leave a Comment