“C0melnya Dia!” – Aina Abdul Teruja Dapat Bersama Dengan Siti Nurhaliza

Impian menjadi realiti, itu antara peng4kuan penyanyi dan k0mp0ser, Aina Abdul apabila dapat bertemu dan duduk sebaris dengan penyanyi p0pular tanah air, Dato Sri Siti Nurhaliza.

Aina Teruja

Menurut Aina, dia berasa sangat teruja apabila dihubungi oleh pihak pr0duksi yang mempelawanya untuk menjadi Jur1 Juara dan duduk bersebelahan Siti pada k0nsert minggu kedua Big Stage 2022.

foto via ASTR0/Azrul Rafie

Ded4h penyanyi yang p0pular dengan lagu Sepi ini, pada awalnya dia berasa agak gemurvh untuk bertemu dengan Siti kerana begitu menghorm4ti penyanyi itu. Namun, setelah bersapa dengannya Aina menyifatkan Siti sebagai figura yang mudah didekati.

“Dia punya aura itu lain macam. Saya memang gemurvh bila pr0duksi hubungi saya dan cakap saya perlu jadi jur1 juara terus saya fikir “Ya Allah aku akan duduk sebelah Tokti”

“Saya t4kut juga sebab kita belajar lagu dia selama ini macam itu adalah rujukan kita. Sebagai penyanyi, saya tidak tengok penyanyi lain sebab semua lagu dia saya hafal dan dia sangat baik dengan saya. Dia buat saya selesa dan tanya sama ada saya tahu atau tidak mengenai bagaimana penjur1an markah dibuat, dia ajar saya, c0melnya dia! “ kongsi Aina

Aina K0ngsi Tips

foto via ASTRO/Azrul Rafie

Dalam pada itu, Aina berkesempatan untuk berk0ngsi tips kepada semua peserta rancangan itu untuk melawan perasaan gemurvh.

“Buat semua peserta apa yang sering saya lakukan teng0k atas dan ingat kita nyanyi untuk siapa kerana itu akan law4n kembali perasaan gemurvh” katanya

Pesan Aina, meskipun mereka berada di dalam sebuah pertandingan, kes1hatan harus diutamakan dan tidak perlu memaksa diri sekiranya berada dalam keadaan t1dak sihat apatah lagi ketika wab4k c0vld-19 sedang melanda dunia.

“Bagi saya kita kena lihat pada diri kita sendiri. Kalau kita rasa tak boleh lakukannya, jadi jangan lakukannya. Sesetengah peserta yang kena kuar4nt1n kita memang tak boleh nak elak tetapi dalam pertandingan bagi saya kekuatan ment4l juga adalah penting itu yang saya pegang dari dulu” katanya lagi menutup bicara

Aina ditemui Murai.my di sidang media k0nsert minggu kedua Big Stage 2022 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada malam Ahad. Dalam k0nsert itu, Iqbal Zulkefli menepati ramalan menjadi peserta pertama yang ters1ngkir selepas memperoleh markah terendah dikalangan 10 peserta yang lain. Penyanyi Daniel Chuer pula direhatkan sementara berikutan mengalami mas4lah kes1hatan.

Sumber : Murai

Leave a Comment