[VIDEO] Rezeki si pekerja pembersihan, dapat macam-macam semasa perayaan Tahun Baru Cina… paIing best angp4u lebih RM2,500!

RAKYAT Malaysia sememangnya terken4l dengan sikap pemurah dan prihatin tanpa mengira b4ngsa, status mahupun latar belakang seseorang.

Buktinya, banyak vide0 yang dikongsikan oleh warganet di media sos1al memaparkan sikap rakyat negara ini yang tidak l0kek menghulurkan pelbagai bentuk b4ntuan sekiranya terserempak dengan individu yang memerlukan.

Baru-baru ini, satu video yang dik0ngsikan oleh lelaki bernama Muhammad Izzat mencur1 perhatian ramai di mana dia menunjukkan ‘hadiah’ yang diterima ketika menjalankan tugas sebagai pemvngut samp4h di kejiranan di Parit Buntar, Perak.

Menurut Muhammad Izzat, pelbagai hadiah berupa angpau, buah limau, minuman dan makanan ringan diberikan 0leh penduduk berbangsa C1na ketika sambutan Tahun Baru C1na baru-baru ini.

“Alhamdulillah rezeki. (Kami) kutip samp4h orang C1na bagi limau, air dan angpau,” tulisnya dalam salah satu perk0ngsian di aplikasi TikT0k.

Selain itu, Muhammad Izzat turut memuat naik video di mana dia sedang mengira w4ng tunai daripada angpau yang diberikan penduduk di kawasan berkenaan.

Menurutnya, kesemua pemberian tersebut akan diagihkan sama rata di antara dia dan rakan-rakan sekerja yang menjalankan tug4s ketika itu.

cny 1

‘Hadiah’ berupa angpau dan makanan yang diterima Muhammad Izzat dan rakan-rakannya.

Lebih menarik ded4h lelaki ini, mereka menerima angpau hampir setiap hari sepanjang minggu ketika perayaan berkenaan sehingga jumlahnya melebihi RM2,500!

“Alhamdulillah rezeki… kawasan sini ramai baik-baik. Hari-hari dapat makan dan air free,” tulisnya pada ruangan k0men.

Sementara itu menjengah di ruangan k0men, rata-rata netizen ‘tumpang gembira’ dengan perk0ngsian tersebut dan menyifatkan lelaki berkenaan dan rakan-rakannya sememangnya layak menerima ganj4ran di atas khidmat mereka.

Alhamdulillah rezeki… kawasan sini ramai baik-baik. Hari-hari dapat makan dan air free.

MUHAMMAD IZZAT

Malah ada juga yang berk0ngsi pengalaman yang sama ketika pernah bekerja sebagai pekerja pembersihan.

“Alhamdulillah, rezeki di tahun baru. Boleh bel4nja anak-anak dan isteri keluar makan.

“Tahun Baru Cina memang best. Jiran saya Ch1nese, tak pernah miss lagi bagi limau dan angpau.

cny 2

Antara k0men netizen pada perk0ngsian video Muhammad Izzat.

“Saya bekerja sebagai tukang sapu pun selalu angkut bawa balik limau,” demikian antara k0men netizen.

Sehingga kini video yang dik0ngsikan oleh Muhammad Izzat di TikT0k meraih melebihi 58,000 jumlah tontonan.

Tonton video :

@muhamad_30_ Alhamdulillah rezeki.. kutip sampah cina bagi limau, air dan ampau.. #cny #cny2022 ♬ Gadis Dan Bunga – Rahimah Rahim

Sumber : Tiktok  mSTar

Leave a Comment