lsteri buntlng peIamin, saat Fazeera buat kejvtan kat Fiz0 0mar buat ramai teruja

TEKA-TEKI mengenai spekul4si isteri Fiz0 0mar ham1l akhirnya terjawab apabila wanita berkenaan iaitu Fazeera Nazri berk0ngsi berita gembira itu di lnstagram miliknya pada malam Ahad.

Menerusi sebuah vide0, Fazeera membuat kejvtan kepada Fizo atau nama sebenarnya Wan Hafizol Wan Omar, 36, dengan memberi alat uj1an keham1lan pada bulan pertama perkahwinan mereka.

“Vide0 ini diambil ketika bulan pertama perkahwinan kami, ia kejvtan besar buat dia apabila beritahu saya ham1l.

“Alhamdulillah, ini hadiah paling istimewa buat kami dan saya berd0a agar semuanya berjalan lancar,” tulisnya.

Vide0 berdurasi 50 saat itu memperlihatkan Fizo terkejvt apabila melihat alat keham1lan dan bertanya kepada isterinya tentang perkara itu.

“Maksudnya you ham1l? Ser1us? Tak s4ngka betul sayang. S0 made in Janda Baik la ni? Yes saya happy sangat,” ujar Fizo.

Dalam p0sting berasingan, Fazeera turut memuat naik f0to dia memperlihatkan b4by bump yang kini membesar.

Tahniah sem0ga dipermudahkan urusan m0mmy to be… jaga diri.

Rata-rata netizen teruja dan mengucapkan tahniah serta mend0akan pr0ses keham1lannya berjalan lancar.

“Bunt1ng pelamin terus, rezeki… tahniah Fazz dan Fizo. Baby Janda Baik… nasib tak apa-apa masa naik ATV”

“Alhamdulillah, Rezeki Allah beri pada masa yang tepat. Selamat menjadi ibu.

“Tahniah kakak, semoga k4ndungan sihat-sihat sahaja.

“Tahniah sem0ga dipermudahkan urusan mommy to be. Jaga diri,” ujar netizen.

Tahniah! Fizo kini bergel4r suami Fazeera.

Yeayyyy… im the happiest charming father! Love u syg

Bagaimanapun, Fazeera t1dak memaklumkan usia sebenar k4ndungan tersebut.

Fizo dan Fazeera bernikah pada 21 Oktober 2021 dalam satu majlis tertutup di Janda Baik, Pahang.

Ini merupakan perkahwinan kedua buat Fizo. Dia pernah berkahwin dengan usah4wan Mawar Karim pada 2013 namun bercerrai pada Julai 2019.

Hasil perkahwinan tersebut mereka dikurniakan se0rang cahaya mata Wan Maryam, 5 tahun.

Sambung Degree & Suka Bagi M0tivasi, Kenali Isteri Cantik FIZO OMAR Bijak & Ada Pakej Lengkap!

Cantik dan bijak 0rangnya! Ser0nok dapat peluang mengenali dan menemu bual ratu hat1 Fizo Omar ini. Ketika dihubungi Nona, Fazeera Nazri Azrai atau mesra disapa Faz cukup mesra menyambut panggilan penulis.

Daripada butir bicaranya jelas menyerlahkan perwatakan wanita kelah1ran Sarawak ini seorang yang berbudi bahasa dan penuh wawasan. Patutlah Fizo terp1kat!

Mengenali figura cantik ini, Faz dila1irkan pada 29 November 1996 di Kuching, Sarawak. Dia merupakan anak kedua daripada tiga beradik. Ayahnya bertug4s sebagai juruteknik k0mputer sementara ibunya pula seorang suri rumah. Sebelum ini Faz berkh1dmat sebagai pramugari di syar1kat penerbangan Air Asia dan Qatar Airways.

“Sekarang ni saya tengah ambil degree in education di UNITAR dan akan habis dalam dua tahun lagi. Lepas habis SPM, saya sambung STPM dalam bidang seni. Habis STPM, mulanya saya rasa nak kerja dulu dan timba pengalaman. Plan nak kerja dalam setahun je. Saya pun cuba interview Air Asia dan luckily dapat.

Suddenly makin ‘melekat’ pula sebab saya rasa macam suka dapat jumpa ramai 0rang, exchange ideas with people dan bergaul dengan ramai orang dari seluruh pelusuk dunia. I was fly1ng with Air Asia for three years, lepas tu dengan Qatar Airways setahun lebih,” ujarnya yang diberhent1kan kerja sebagai kabin krew kerana situasi p4ndem1k c0vld-19 yang menjejaskan sekt0r penerbangan.

“Sekarang ni saya b4ntu suami in terms of c0ntent dan appearance. Saya juga full time student dan buat m0tivation talk di media sos1al. Apa yang saya share tu semua dari buku-buku yang pernah saya baca dan m0tivational video.”

Sejak mendirikan rumah tangga, Faz akui t1dak terlepas daripada temp1as dunia glam0r. Walau agak terkejvt dengan perhatian lu4r biasa yang diterima ketika pernikahan mereka pada 21 Oktober 2021 namun dia kini lebih bersedia dengan realiti bergel4r isteri selebriti.

“Sebelum kahwin lagi, Fizo dah bagi ment4l prepar4tion macam mana nak hadapi sesuatu perkara. Dari situ saya persiapkan diri. Benda ni memang dah discuss dari awal dan sebelum kahwin memang kami tak nak exp0se dulu.

Kami merancang (perkahwinan) dan sampai masanya baru uar-uarkan. Alhamdulillah semuanya berjalan seperti yang dirancang. Tak dinafikan dah jadi isteri selebriti, secara tak langsung saya kena adapt dunia glam0r ini terutamanya bila melibatkan pr1vasi.

Sebab itu sekarang ni saya cuba keep everything eksklus1f. Mengenai pers0nal life dan sebagainya, saya selesa untuk tak exp0se diri dekat platform media sos1al sangat.”

Tambahnya lagi, “Kami kenal daripada kawan dan saling tukar n0mbor telef0n. Kemudian lepas saya p1ndah ke KL untuk sambung belajar, dari situlah kami lebih rapat. Dia bawa saya jumpa family dan decide kahwin.

Alhamdulillah keluarga restu hubvngan kami sebab Fizo seorang yang sangat baik dengan semua orang termasuk orang tua dan ahli keluarga lain. Dia layan mak ayah saya macam dia layan ibu bapa dia sendiri. Istimewanya Fizo ialah dia sangat k0mited dan passi0nate dengan g0als dan kerjaya.

Dialah yang banyak aj4r saya macam mana nak capai matlamat. Dia ada planning sendiri sampai dia boleh capai target dan bukan jenis separuh jalan. Semua benda dia buat k0nsisten.” Telus Faz yang menjadikan suami tercinta sebagai sumber inspirasi.

Enggan terpal1t dengan sebarang kontr0versi, Faz dalam nada tenang memberitahu dia mahu dikenali masyarakat sebagai pers0naliti yang mampu memberi inspirasi dan manfaat kepada semua.

“Every0ne ada goals dan mission. Bagi saya, saya bukan nak jadi fam0us. Saya cuma nak spread motivational things to people supaya boleh b4ntu orang serba sedikit. Dalam masa sama beri kesedaran sebab sekarang ni kan ramai orang tengah strvggle.

Alhamdulillah saya sangat puas hat1. Tak s4ngka saya ada banyak ‘believers’ yang percaya dengan apa yang saya cuba sampaikan.”

Ditanya jika satu hari nanti dia mendapat tawaran sebagai pelak0n atau h0s, ini jawapan jujur Faz. “InshaAllah in the future, kalau ada. Bidang hiburan mungkin bukan kemahiran saya tapi kalau jadi h0s mungkin boleh. Apa-apa pun saya kena discuss dengan suami dulu.

Saya suka jika diberi peluang jadi pembaca berita atau h0s. Sebelum ini pun saya pernah bagi talk untuk pelajar universiti antaranya di UiTM dan UNITAR. 22 Februari nanti saya dijemput TV Sarawak untuk bagi pendapat tentang w0men emp0werment.”

Memandangkan Faz kini pelajar universiti sepenuh masa, dia membahagikan masa yang ada dengan sebaiknya untuk pengajian dan keluarga melalui bl0ck time.

“Pukul 9 pagi saya pergi j0gging atau gym. 10 hingga 12 tengah hari saya akan rehat. 12 sampai 3 petang macam tu saya akan baca buku atau teng0k m0tivational video. The rest saya akan buat assignment.

Any0ne tak boleh kac4u bl0ck time tu unless saya betul-betul free. Bl0ck time tu saya kena ikut. Itu adalah rutin harian saya dan saya jadikan seperti bekerja dari pukul 9 sampai 6 petang yang mana kita kena patuhi.

Kebiasaannya pagi-pagi saya akan sediakan keperluan suami. Bef0re dia pergi kerja saya akan pastikan we spend quality time at least dekat meja makan dan masak untuk dia. Dia paling suka masakan saya, Nasi Goreng C0rned Beef yang orang Sarawak je tahu,” kongsi Faz sambil tertawa.

Kalau tengok media sos1al Faz, kebanyakan p0stingnya adalah berkaitan bahan-bahan bacaan. Katanya, dia boleh menghabiskan dua buah buku dengan 300 muka surat dalam masa sebulan dan buku kegemarannya ialah Thing and Grow Rich karya Napoleon Hill.

Tak ha1ranlah Faz suka berk0ngsi kata-kata p0sitif dengan foll0wers. Dia menjadikan aura p0sitif tersebut untuk merangsang pemikiran yang lebih ke hadapan dan menjadi individu berjaya.

Mengulas kekuatan yang ada dalam diri, Faz terbuka berk0ngsi sisi per1badi dengan pembaca setia Nona. Ujarnya ia adalah sebagai pencetus semangat dan m0tivasi buat gol0ngan wanita agar percaya diri walau dalam ap acara sekalipun.

“Saya seorang yang sangat independent. Sejak kerja Air Asia dulu saya terbiasa buat semuanya sendiri. Even saya tak kisah naik grab untuk ke mana-mana dan seorang diri je. Dulu masa tinggal dekat Doha pun saya uruskan semuanya sendiri. Laundry, semualah. Saya jarang minta tol0ng orang lain. Walau pun saya sus4h macam mana, saya cuba ikhtiar juga sampai saya dapat.”

sumber: mstar

Sumber : Trending Sangat

Leave a Comment