“K0n0nnya dah mampu, aku hempuk nanti…” Ramai Terkejvt Dengan lnstast0ry Terbarunya, Syura Badr0n Tampil Beri Penjelasan

Beberapa bulan lepas, kita menerima berita gembira di mana penyanyi wanita, Syura Badron telah sαh bergel4r isteri selepas selamat men1kah dengan Muhd Farizat Ismail.

Majlis pernikahan yang serba ringkαs dan sederhαna itu dilαngsungkan di Masjid As-Salam, Puch0ng Perdana, dalam jam 12.30 tengah hari pada Sabtu.

Baru-baru ini, pelak0n dan penyanyi wanita itu telah berk0ngsi satu Instast0ry di mana dia seperti meluahkan sesuatu kem4rahan dalam dirinya.

“Lepas dah tol0ng, sama-sama sus4h, supp0rt laki. Bila laki dah kaya, lupa diri cari perempuan lain!”

“Rasa nak disun4tkan buat kali kedua je rasa,”tulisnya dalam Instagram.

Begitu ekspresi kem4rahan yang diluahkan oleh Syura dalam Instast0rynya yang telah menarik perhatian ramai netizen di luar sana.

Kita semua tertanya-tanya siapakah ger4ngannya yang dimaksudkan oleh Syura dalam perk0ngsiannya itu?

Adakah dia menujukan perkara itu kepada orang terdekat atau sebaliknya?

Tidak mahu membuat peminat terus bertanda tanya dengan perkara itu, di samping ada juga k0men yang negat1f, penyanyi itu telah membuat satu lagi hantaran untuk menyatakan hal sebenar hantarannya itu.

Menurut Syura, rupa-rupanya perk0ngsian itu hanyalah sekadar untuk menasihati gol0ngan lelaki untuk tidak mudah lupa diri terhadap pasangan mereka sehingga berlaku cur4ng.

Kebanyakan lelaki apabila berjaya mereka akan mudah lupa diri dan mudah untuk mencari perempuan lain.

“K0n0nnya dah ‘mampu’. Aku hempvk nanti,” katanya.

Akhirnya terjawab jugak pers0alan netizen berkaitan perkara ini yang sebelum ini ramai yang s4lah faham dengan hantaran Instastorynya itu.

Terdahulu, Syura mengadakan majlis pernikahan yang serba ringkas dan sederhana itu dilangsungkan di Masjid As-Salam, Puchong Perdana, dalam jam 12.30 tengah hari pada Sabtu.

Syura Badr0n dapat suami muda, terima mas kahwin j0ngk0ng emas

Bermula sebagai sahabat, saya t4k sangka dia berjaya meyakinkan saya untuk melangkah ke alam perkahwinan dengannya.”

Demikian kata penyanyi, Syura Badron, 36, yang selamat diijabkabulkan dengan pas4ngannya, Muhamad Farizat Ismail, 28, pada tengah hari semalam di Masjid As-Salam, Puchong Perdana.

Syura ketika dihubungi berkata, perkenalannya dengan Farizat yang juga usahawan makanan sejak lima tahun lalu t1dak pernah terikat dengan apa-apa hubungan cinta.

“Ketika awal perkenalan, saya beritahu dia bahawa biarlah kita saling mengenali antara satu sama lain tanpa terikat dengan apa-apa hubvngan. Itu disebabkan pada ketika itu, saya masih lagi f0bia dan tr4uma juga memandangkan saya pernah melalui proses pencera1an dalam rumah tangga.

“Saya beritahu kepada dia, andai kata sepanjang tempoh perkenalan kami itu, ada sesiapa yang ‘singgah’ atau berj0doh, kami terbuka untuk terima. Namun, saya tak sangka bahawa dia benar-benar bersungguh untuk mengahwini saya.

“Jadi, pada Oktober tahun lalu, dia melam4r saya dan sepanjang beberapa bulan ini, kami membuat persiapan untuk majlis perkahwinan walaupun temp0hnya agak singkat. Memang agak kel4m kabut, tapi alhamdulillah semuanya berjalan lancar,” katanya kepada Harian Metro.

SYURA bersama Muhamad Farizat ketika majlis persandinga. FOTO Instagram Syura Badron

Ditanya mengenai usaha Farizat yang berjaya menambat hat1 Syura, penyanyi lagu Candak itu berkata, dia melihat keserasian antara Farizat dengan tiga cahaya matanya.

“Sebagai ibu tungg4l, tentunya anak-anak akan sentiasa menjadi keutamaan. Usahanya yang paling saya nampak adalah, bagaimana dia mengambil hat1 dan menjaga anak-anak saya dengan penuh tanggungjawab. Anak-anak saya pun sangat selesa dengan suami. Jadi, itulah yang membuatkan saya terbuka hat1,” katanya.

Berk0ngsi pengalamannya bersanding untuk perkahw1nan kedua itu, Syura berkata, pengalamannya sangat berbeza.

“Kalau dahulu, persiapan untuk bersanding itu berbeza kerana belum ada anak-anak. Sekarang, persiapan untuk majlis persandingan bukan untuk saya dan suami sahaja, tetapi juga ada persiapan untuk anak-anak. Mujurlah, ramai orang di sekeliling saya yang banyak memb4ntu.

“Jadi, majlis resepsi yang berlangsung semalam bukanlah untuk meraikan saya dan suami saya sahaja, tetapi juga untuk meraikan anak-anak,” katanya.

Syura yang juga bek4s juara MasterChef Selebriti mus1m kedua selamat diijabkabulkan dengan tiga kali laf4z dalam majlis yang dihadiri 30 ahli keluarga kedua-dua belah pihak bagi mematuhi pr0sedur 0perasi standard (S0P) dan menerima mas kahwin berupa j0ngkong emas 1.5 gram.

W4ng hantaran dipersembahkan dalam bentuk set barangan kemas yang tidak dinyatakan n1lainya. Syura juga menyerahkan lima dulang hantaran berbal4s jumlah sama daripada suaminya.

Terdahulu, Syura dan bek4s suaminya iaitu Mohd Fadhly Md Yassin berkahwin pada 16 April 2006 sebelum berp1sah pada Ogos 2015. Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan t1ga cahaya mata iaitu Nurul Dania Irdani, 15, Nurul Qaisara Sofia, 13, dan Muhammad Irfan Aryan, 11.

kredit: hmetro ,https://beritaawani.com/

Sumber : Trending Sangat

Leave a Comment