Pernah DigeIar Anj1ng & Perempuan Mur4han, Vivy Yus0f K0ngsi Mengenai ‘T0ksik’ Di Media S0sial

Nama usah4wan selebr1ti terkenal, Datin Vivy Yusof sebelum ini pernah menjadi perhatian selepas syar1kat miliknya The dUCK Gr0up dikatakan telah men1ru idea beberapa jenama usah4wan seperti Soonaru dan Inner Valley. Terkini, Vivy membincangkan mengenai ‘t0ksik’ yang berlaku dalam media sos1al.

Ramai Pihak Mahu Menj4tuhkan 0rang Lain

Menerusi p0sting di Instagaram, Vivy menyatakan dia telah menunjukkan kepada rakan beberapa k0men yang menyak1tkan hat1 mengenai dirinya. Jelas Vivy, dia tidak men0lak apabila pern1agaan semakin berkembang semakin ramai p1hak yang ingin menj4tuhkan orang lain.

“Salah satu perkara yang kami bincangkan mengenai t0ksik di media sos1al. Saya menunjukkan kepadanya beberapa k0men menyak1tkan mengenai saya. Sebelum anda rasa b1mbang (Ibu, saya tahu anda sedang membaca), ia bukanlah perkara besar dan saya sudah terbiasa dengannya. Apabila pern1agaan berkembang, lebih ramai orang akan mahu menj4tuhkan anda. #realiti”- luah Vivy

Digel4r Anj1ng & Perempuan Mur4han Oleh Net1zen

Ded4h Vivy lagi, sebelum ini dia pernah digel4r sebagai anj1ng, dan perempuan mur4han oleh netizen malah ada yang mendoakan anak-anaknya akan kelem4san di dalam sungai.

“Mereka berkumpul bersama seperti pembul1. Beberapa k0men yang dilemp4rkan kepada saya sebelum ini adalah seperti ‘anj1ng’, ‘perempuan mur4han’ dan ‘saya harap anak-anak anda lem4s dalam sungai’ dan ianya agak men4kutkan betapa gel4pnya masyarakat.”- ded4hnya lagi

Pernah Tampil Pertahankan Diri

Selain itu, pemilik The dUCK Gr0up ini turut menceritakan bahawa dia pernah tampil untuk mempert4hankan diri kerana terdapat banyak f1tnah mengenainya.  Namun, sebaliknya dia diminta oleh sesetengah pihak untuk berdiam diri.

“Pernah suatu ketika saya mempertah4nkan diri kerana sudah cukup terlalu banyak keb0h0ngan disebarkan mengenai diri saya. Bagaimana anda hanya berdiam diri dengan banyak f1tnah? Saya menunjukkan res1t e-mel dan fikir 1su itu akan dihent1kan.

Hanya mengetahui itu adalah satu kes1lapan besar kerana saya sebaliknya diberitahu untuk diam dan pergi m4ti. Orang ramai tidak mahu kebenaran, mereka mahu drama.”- katanya

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Vivy Yusof (@vivyyusof)

Bagaimanapun, Vivy bersyukur kerana masih mempunyai kehidupan dan pern1agaan yang baik. Malah, keluarga juga yang sangat menyayangi dirinya selain dikelilingi rakan-rakan yang hebat.

Sumber : Murai

Leave a Comment