Wanita cem4s terbuang d0mpet barang kemas, mujur pekerja MBSP sanggup k0rek timbunan samp4h cari sampai jumpa

“ALHAMDULILLAH, terima kas1h Ya Allah… semua yang terjadi atas izin dari-Mu dan Allah hantar 0rang lain asbab untuk jumpa kembali.”

Demikian tulis seorang wanita yang meluahkan rasa syukur selepas barang kemasnya ditemui kembali, semuanya hasil pert0longan daripada pekerja pembersihan Majlis Bandaraya Seberang Perai (MBSP).

Menurut c0retan wanita itu yang dik0ngsikan di laman Faceb00k Penangkini, dia tanpa sengaja terbuang beg kecil berisi barang kemas ke dalam t0ng samp4h pada pagi Ahad.

“Ceritanya, Yaya terbuang emas dalam tong samp4h. Selepas itu beritahu abang untuk pergi tong s4mpah depan balai. Tengok-tengok dah tak ada sebab lori s4mpah dah ambil.

“Tetap juga k0rek samp4h, mana tahu terjumpa. Tapi gelab4h dan minta tolong abang cari kot-kot terjumpa lori MBSP sebab mereka dah kutip s4mpah dalam pukul 7.45 pagi. Masa tersedar tu pukul 9 lebih.

“Dalam hat1 ni nak kata reda dan t4k reda sama banyak. Terus terdetik… Allahu apalah sal4h diri ni Allah uj1 sampai macam tu sekali.

mbsp 2

D0mpet berisi barang kemas yang t1dak sengaja terbuang itu akhirnya berjaya ditemui.

“Sebab emas ni waktu-waktu terdes4k memang sangat-sangat perlu. Air m4ta ni memang tak keluar sebab otak jadi blur. Perasaan sed1h dan macam-macam,” tulisnya.

Dipendekkan cerita, abang wanita itu bergegas menjejaki l0ri k0mpaktor sehingga berjaya menemuinya dan menceritakan apa yang berlaku kepada pekerja-pekerja berkenaan.

S1mpati dengan wanita tersebut, pekerja-pekerja MBSP berkenaan membantunya mencari d0mpet kecil berisi barang kemas di dep0 samp4h di Tasek Gelugor.

Dalam hat1 ni nak kata reda dan tak reda sama banyak. Terus terdetik… Allahu apalah sal4h diri ni Allah uji sampai macam tu sekali.

YAYA

Berkat kesungguhan dan keikhlasan pekerja-pekerja berkenaan yang sanggup menyel0ngkar timbunan samp4h, d0mpet kecil bilik wanita berkenaan akhirnya ditemui.

“Dalam pukul 1.30 tengah hari, abang vide0 call dan tunjuk emas tu dengan pekerja-pekerja MBSP. Apa lagi masa ni barulah menang1s sungguh-sungguh tak tahu nak beritahu perasaan tu macam mana.

“Allahu betullah mereka pun kata ada rezeki tak ke mana, kami usaha tol0ng cari saja dan semua izin Allah permudahkan urusan mencari pun tak lama mana.

“Terus beritahu nak ak4un untuk tr4nsfer juga dekat pegawa1 in-charge wakil semua yang tol0ng cari sebab Yaya dah niat.

komen

Antara k0men netizen yang memuj1 sikap pekerja-pekerja MBSP.

“Terima kasih yang tak terhingga kepada semua pekera MBSP dan semua yang bertug4s di Seberang Perai Utara, in-charge yang berusaha, k0rbankan masa dan tenaga.

“Semoga Allah murahkan rezeki kalian dan dipermudahkan urusan dunia akh1rat serta dalam lindungan Allah,” tulisnya lagi.

Perk0ngsian yang memaparkan gambar pekerja MBSP atau ‘wira 0ren’ bertungkus lumus mencari barang milik wanita tersebut menjadi tular di media sos1al.

Menjengah di ruangan k0men, rata-ratanya memuj1 sikap ikhlas dan tanggungjawab pekerja-pekerja berkenaan.

Sehingga kini perk0ngsian kisah berkenaan di Penangkini meraih 166 shares.

Sumber : mStar

Leave a Comment