[VIDEO] Ibu rancak sembang dengan geng sampai Iupa nak baIik, anak tetap gagaI ‘tarik’ ibu puIang walau datang ‘s0und’ guna speaker

SITUASI n0rmal apabila gol0ngan ibu-ibu rancak bersembang sehingga ralit lebih-lebih lagi apabila bertemu ‘g3ng’.

Pelbagai t0pik dibualkan tanpa menyedari sudah berjam-jam bertandang di rumah 0rang.

Begitu juga k1sahnya dengan ibu kepada wanita ini yang begitu leka bersembang sehingga si anak terp4ksa menggunakan pembesar suara untuk memanggilnya pulang.

Lebih lucu, si anak siap mengusvng speaker dan menyor0k di belakang rimbunan pok0k bunga ketika membuat ‘pengumuman’ meminta ibunya pulang.

“Assalamualaikum, selamat pagi dan selamat membawang. Sila balik… jangan d0k suka sangat,” demikian pengumuman lucu tersebut.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

Ketika berk0ngsi cerita dengan mStar, Nor Syafida Mohamad Issam berkata idea untuk menyak4t ibunya, Zera Banun Yusoff, 55, t1mbul secara sp0ntan ketika wanita tersebut berkunjung ke rumah adik iparnya yang terletak berdekatan.

“Ibu pergi ke rumah ibu saudara kami yang dipanggil Maktam. Dah dua jam ibu pergi bersembang tapi t4k balik-balik. Sebenarnya ibu nak bincang pasal menu nak buat untuk makan-makan sempena hari keluarga.

mak 2

Fida (tengah) bersama dua kakaknya.

“Saya kata dekat dua kakak, j0mlah kita guna speaker. Kami gigih bawa speaker tapi rumah Maktam dekat saja, hanya jalan kaki dah sampai.

“Bila sampai tepi rumah Maktam, kakak saya k0non pura-pura guna nada seperti buat ann0uncement padahal tak larat kami tahan gelak. Lucunya, ibu keluar gelak-gelak dan dia b0leh suruh kami balik dulu.

“Perbincangan tak habis lagi dia kata. Sudahnya, hampir pukul 1 tengah hari baru ibu balik rumah,” cerita wanita yang senang disapa sebagai Fida ini.

mak 3

Kedua-dua kakak Fida sememangnya berperwatakan g1la-g1la.

Menurut Fida, aktiviti makan-makan sememangnya sudah menjadi rut1n bagi keluarga besarnya lebih-lebih lagi ketika saudara mara pulang ke kampung atau ketika meraikan majlis tertentu.

“Untungnya, ibu-ibu saudara dan bapa saudara sebelah ibu saya tinggal berdekatan antara satu sama lain di kampung ini. Kalau raya atau kenduri, memang meriah sangat.

“Waktu Per1ntah Kawalan Pergerakan (PKP) ketika sempadan negeri ditutup dulu t4k terasa sunyi sangat sebab kami ramai saudara mara sekampung,” ujarnya yang menetap di Kampung Pondok Upih, Balik Pulau, Pulau Pinang.

Sebenarnya ibu bukan pergi membaw4ng sebaliknya nak b1ncang untuk buat makan-makan.

NOR SYAFIDA MOHAMAD ISSAM

Menurut Fida, speaker dan pembesar suara itu adalah kepunyaannya kerana dia menyediakan perkh1dmatan sewaan untuk majlis dan juga b1snes ‘surpr1se delivery’.

Tidak meny4ngka vide0 tersebut tul4r di apl1kasi TikT0k, Fida berkata dia turut terhibur apabila membaca k0men netizen.

“Memang ramai kata ibu-ibu mereka pun macam tu kalau jumpa g3ng bersembang. Kebanyakannya memang lucu.

“Tapi bila v1ral di Faceb00k, macam-macam k0men negat1f siap ada yang kata kami a1bkan ibu. Mana mungkin kita nak a1bkan ibu sendiri. Itu sekadar us1kan dan ibu saya pun 0kay.

mak 1

Fida bersama kedua-dua orang tuanya sewaktu majlis persandingannya.

“Dan sebenarnya ibu bukan pergi memb4wang sebaliknya nak bincang untuk buat makan-makan. Tapi disebabkan lama sangat, kita letak kapsyen membaw4ng,” katanya bersel0roh.

Sehingga kini vide0 tersebut meraih sehingga melebihi 669,000 jumlah tont0nan di aplikasi TikT0k.

Sumber : mStar

Leave a Comment