SeIepas mengidam Lamb0rghini, bakaI ibu mahu mewahkan anak daIam kandungan pula… beIi beg b4by RM50,000!

DEMI menyambut kelah1ran anak pertama, mana-mana bakal ibu sanggup berbel4nja lebih.

Se0rang wanita meraih perhatian apabila melakukan ‘unb0xing’ beberapa beg keperluan bay1 berjenama mewah L0uis Vuitt0n (LV) berh4rga puluhan r1buan ringgit.

Tindakannya berhabis sebanyak RM50,000 dalam masa sehari untuk bay1 yang bakal dilahirkan mengundang pelbagai reaksi.

Bercakap kepada mStar, Anes Ayuni Osman berkata, dia kini sarat ham1l dengan usia k4ndungan hampir sembilan bulan.

Bakal ibu muda berusia 19 tahun itu meng4kui teruja untuk menyambut kelahiran cahaya m4ta sulung dijangka pada akhir Mac depan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Saya teruja sebagai ibu tapi t1dak mahu kelihatan seperti ‘mak-mak’. Mungkin kerana fakt0r umur, saya masih lagi remaja.

“Jadi saya perlu melakukannya dengan cara berfesyen untuk kelihatan elegan. Saya pula penggemar LV, jadi kenapa t1dak saya berbel4nja untuk b4by,” katanya ketika dihubungi.

beg baby 50k 3

Ayuni kini sarat ham1l hampir sembilan bulan.

Lebih mesra disapa Ayuni, terdapat tiga beg jenama mewah itu yang dibel1nya termasuk sebuah bagasi bersaiz kecil untuk dibawa ke h0spital sewaktu melah1rkan anak nanti.

Luggage ni cukuplah pakaian dan kelengkapan untuk bermalam selama dua hari di h0spital. Nak lebih baju-baju b4by, lampin dan pam susu.

“Dua beg bersaiz sederhana dan kecil pula b0leh letak barang-barang keperluan lain seperti b0tol susu. Kesemua beg adalah jenis ‘tahan air’, tak perlu risau kalau tiba-tiba b0tol susu tertumpah dalam beg,” ujarnya yang berasal dari Pasir Mas, Kelantan.

Menyedari banyak k0men yang diterima menerusi perk0ngsian vide0nya di laman sos1al menganggap tindakannya sebagai membaz1r, Ayuni bagaimanapun tidak cepat mel4tah.

beg baby 50k 4

Ayuni (kanan) dan suami teruja untuk menimang cahaya mata sulung.

Sebaliknya bagi usahawan muda itu, t1ada masalah untuk berbel4nja untuk insan tersayang terutama dalam kalangan ahli keluarga.

“Tak membaz1r kalau nak berhabis untuk insan terpenting dalam hidup. Dan saya bukannya minta suami bel1kan, tapi saya bel1 guna duit sendiri.

“Alhamdulillah, saya ada rezeki lebih. Saya cari duit dari sebelum kahwin, sampai kahwin sehingga meng4ndung. Buat apa nak simpan du1t dalam b4nk je, adalah lebih baik saya berbel4nja untuk kebahagiaan orang yang saya sayang.

Tak membaz1r kalau nak berhabis untuk insan terpent1ng dalam hidup. Dan saya bukannya minta suami bel1kan, tapi saya bel1 guna du1t sendiri

ANES AYUNI OSMAN

“Ada yang kata lebih baik bel1 emas dan simpanan untuk anak. Perkara itu sudah tentu saya fikirkan dan bersiap sedia dari awal sebelum membel1 barang-barang kurang penting.

“Saya bukan dari keluarga senang. Bila b1snes bertambah baik dan rezeki lebih, saya mahu yang terbaik untuk anak dan layanan lu4r biasa,” kata Ayuni yang mengusahakan b1snes k0smetik.

Ayuni sebelum ini meraih perhatian apabila mengidam untuk memiliki kereta mewah Lamb0rghini bern1lai RM3 jut4 ketika ham1l, dan permintaan itu dituna1kan suaminya selepas berjaya memenuhi sy4rat dengan salah satu vide0nya di aplikasi TikT0k mendapat 100,000 likes.

beg baby 50k 2

Kereta Lamb0rghini yang dihadiahkan suami selepas Ayuni mengidam kerana ham1l.

Dalam keterujaan mengira detik hari istimewa untuk bergel4r ibu, Ayuni bagaimanapun merahs1akan jant1na anak yang bakal dilah1rkan.

“Salah satu sebab saya bel1 beg LV untuk keperluan b4by sebab tak nak boc0rkan jant1na anak. Saya mahu buat kejvtan bila bersal1n nanti.

“Juga mudahkan saya, tak perlu cari beg warna biru untuk b4by b0y atau pink jika b4by girl. Insya-Allah kalau ada rezeki meng4ndung lagi, boleh pakai semula beg tu,” katanya.

Sumber : mStar

Leave a Comment