Wanita berguIing atas jalan… bel0n berisi emas terbang tak dapat diseIamatkan, suami tenang je beri geIang baharu

WANITA dan emas memang t1dak dapat dip1sahkan.

Maka, tidak ha1ranlah ada yang sanggup menyel0ngkar samp4h demi mendapatkan semula emas yang dibuang secara t4k sengaja.

Baru-baru ini v1ral di laman sos1al apabila seorang wanita berlari mengej4r belon yang mengandungi gelang emas hadiah hari lahirnya.

Menerusi vide0 berdurasi 1 minit 46 saat itu, wanita yang dikenali sebagai Nur Suhana Mat Noor, 34, menerima hadiah hari lahir daripada suaminya, Muhamad Tarmizi Mat Zain, 32, namun dia t1dak menyangka hadiah tersebut terbang bersama bel0n yang diberikan.

Menceritakan kembali kenangan manis itu kepada mStar, Che Rizni yang merupakan pekerja kepada pasangan suami isteri itu memberitahu, kejvtan hari jadi untuk majikannya yang mesra dipanggil Kak Su itu telah dirancang awal.

Birthday party tu surpr1se, suami dia yang kami panggil Abe Mizie tu tempah event planner untuk dekorasi.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Dalam pukul 4 petang macam tu, bel0n yang berisi hadiah Kak Su sampai. Jadi Abe Mizie ajak dia pergi ambil gambar sambil pegang bel0n tu.

“Pastu dia minta Kak Su tarik riben dan apabila bel0n terbang baru dia beritahu ada gelang emas dalam belon tu,” ceritanya sambil menambah Kak Su juga t1dak meny4ngka akan menerima dua kali kejvtan hari lahir.

Berkongsi tentang situasi cem4s yang dihadapi Kak Su, dia memberitahu, bel0n berisi hadiah barang kemas itu merupakan idea yang dirancang Abe Mizie sendiri.

Surprise hari lahir disambut di premis kedainya di Wakaf Che Yeh

Surpr1se hari lahir disambut di premis kedainya di Wakaf Che Yeh.

“Pr4nk untuk bel0n berisi hadiah tu dirancang suami bos sehari sebelum sambutan hari lahir pada 9 Januari lalu.

“Asalnya memang nak bagi barang kemas sebagai hadiah, tapi disebabkan nak buat kela1nan dan mengikut trend duit terbang tu… jadi Abe Mizie gantikan duit dengan barang kemas,” ujarnya ketika dihubungi.

Menurut gadis berusia 20 tahun itu lagi, ketika melihat bel0n terbang, bosnya yang merupakan anak kelahiran Kelantan t1dak mengetahui bahawa hadiah barang kemas telah diletakkan dalam belon tersebut.

“Apabila dimaklumkan, Kak Su terus berlari dan mengej4r belon tu sambil jer1t ’emas aku, emas aku’. Kira-kira empat meter juga dia lari dari tempat buka hadiah.

Semasa Abe Mizie pakaikan geIang kat tangan, dia tanya ‘papa pastu emas tu macam mana, membaz1r dah terbang’.

CHE RIZNI

“Dia sangat terkejvt bila tahu hadiah diletakkan dalam belon. Tapi memang suami dia plan nak buka hadiah kat kawasan parkir depan kedai di Wakaf Che Yeh.

“Muka dia pun nampak pan1k sangat masa tu. Bila belon terbang tinggi dan tidak dapat diambil, dia bergul1ng atas jalan kerana sed1h dan kecew4 hadiah birthday dibawa angin.

“Bel0n tu memang t1dak dapat t4ngkap sebab dah terbang jauh. Jadi, bagi mengelakkan Kak Su terus melakukan aks1 ‘ekstr3m’ atas jalan, Abe Mizie beritahu perkara sebenar,” ujarnya yang turut menyaks1kan adegan cem4s Kak Su.

Menurutnya, Kak Su kembali ceria sejurus melihat Abe Mizie mengeluarkan hadiah dari p0ket seluar.

Kak Su bahagia bersama suami dan tiga anaknya.

Kak Su bahagia bersama suami dan tiga anaknya.

“Semasa Abe Mizie paka1kan gelang kat tangan, dia tanya ‘papa pastu emas tu macam mana, membaz1r dah terbang’.

“Abe Mizie terus jawab yang emas tu p4lsu. Tapi Kak Su tetap membebel dan cakap ‘kenapa buat macam tu.. mama dah terg0lek-g0lek’.

“Kak Su juga cakap yang dia pernah mimpi emas h1lang sebab itulah dia k4lut bila nampak belon yang dikatakan ada hadiah barang kemas terbang,” katanya.

Pekerja juga sering dibawa bercuti bersama.

Pekerja juga sering dibawa bercuti bersama.

Bercerita lanjut, dia yang hampir dua tahun berkh1dmat bersama pas4ngan berkenaan yang menjalankan b1snes permaidani berkata, Kak Su yang juga ibu kepada tiga cahaya mata begitu meminati logam berh4rga itu.

“Dia memang minat emas dan setiap kali hari lahirnya, Abe Mizie mesti hadiahkan emas.

“Sepanjang mengenali Kak Su dan Abe Mizie ni, mereka sangat sp0rting dan baik. Dengar Kak Su membebel tu adalah biasa tapi dia sangat ceria.

“Kami sebagai pekerja dah dianggap macam keluarga dia. Dia juga selalu bawa kami pergi bercuti,” ujarnya sambil mend0akan semoga Kak Su dan Abe Mizie dimurahkan rezeki dan sentiasa bahagia bersama keluarga tercinta.

Sumber : mSTar

Leave a Comment